Виробники панелей пропонують стійкі до граду моделі для невеликого, але важливого регіону США
JRP Studio | Adobe Stock
У постійній гонці за ефективністю сонячні панелі для промислового використання стають потужнішими, але також більшими, важчими та громіздкими. Щоб зменшити вартість та вагу двох найбільших компонентів біфаціального модуля, виробники зменшили товщину кожного скла до 2 мм. Але незабаром виникла нова проблема на біфаціальних проектах, розташованих у центрі США: ці панелі з тоншим склом отримували більше пошкоджень під час частіших у цьому регіоні градів, ніж панелі з задніми плівками. Можливо, дешевше та легше скло було не найкращим вибором.
Виробники сонячних панелей зрозуміли, що найпростішим і, чесно кажучи, найочевиднішим рішенням було повернутися до традиційної товщини скла 3,2 мм. JinkoSolar виявила проблему з градом у 2021 році та випустила на ринок Північної Америки біфаціальний модуль EAGLE G5b із товщим склом.
"Був масовий перехід на двоскляні продукти, переважно для зниження вартості, і скло ставало все тоншим. Ми хвилювалися через вплив граду та зменшення товщини скла", – сказав Адам Детрік, директор з управління продуктами та технічних послуг JinkoSolar у США. "Ми вирішили відрізнитися та зосередитися на захисті від граду, тому обрали панель із склом 3,2 мм та прозорою задньою плівкою."
Однак використання товщого скла – це не вся історія. Окрім Jinko, такі компанії, як Trina Solar та LONGi, також перейшли на конструкції зі склом 3,2 мм для стійких до граду моделей, але використовують загартоване скло замість термічно зміцненого. Загартоване скло в п’ять разів міцніше за термічно зміцнене, сказав Бренден Фрейзер, менеджер з продуктів Trina Solar US.
"Більша товщина переднього скла дозволяє легше проводити процес загартування", – сказав він. "Багато звичайного 2-мм скла є термічно зміцненим, і воно значно зміцнюється після термічної обробки, але воно не настільки міцне, як повністю загартоване скло."
Trina розробила стійку до граду версію свого біфаціального модуля Vertex N, який почнуть поставляти у другому кварталі 2025 року. Окрім загартованого скла, модуль має прозору задню плівку. Якість задніх плівок десять років тому була сумнівною, що стало ще однією причиною переходу на двоскляні конструкції, але зараз ситуація покращилася, особливо з прозорими плівками.
"Кілька років тому ми б виділяли модулі з задньою плівкою як проблемні", – сказав Фрейзер. "Але ми зробили багато роботи в цій галузі, багато тестувань надійності TOPCon та розширених тестів надійності задніх плівок. Ми проводимо повне тестування цього стійкого до граду модуля та маємо повну впевненість у продуктивності та надійності задньої плівки."
Як перший виробник, який серйозно досліджував стійкі до граду конструкції, Jinko співпрацювала з DuPont над прозорою задньою плівкою на основі Tedlar, яка зарекомендувала себе за останні три роки на проектах Jinko. Детрік зазначив, що, хоча конструкція зі склом 3,2 мм та прозорою задньою плівкою тепер набирає популярності серед інших брендів, які пропонують стійкі до граду модулі, Jinko знову виходить за межі, цього разу повертаючись до двоскляних моделей.