Ремонт інвертора власними руками

Karl

Tier1
Реєстрування
8 Сер 2024
Дописи
364
Бали
43
Сонячні панелі
Raisen RSM40-8-400M
Інвертор
VM-4 TWIN 4K, Anenji 4kW
Вирішив відкрити таку тему, бо бачу, що на форумі є люди, які дружать з паяльником. Тому давайте тут обмінюватися своїм досвідом.
Отже почну з себе. Недовго я тішився своїм Axpert 4кВт. Зараз він в мене налаштований на заряджання по нічному тарифу по таймерах. Так от тиждень тому рівно в 23:00 я отримав локальний блекаут. Прийшов до інвертора, а він пищить і показує 32 помилку. Я його перезапустив, в результаті він зовсім потух і запахло смаженим. БМСка пішла в захист по перевантаженню по струму. В мене виставлено 160А. Відключив батарею, перемкнув живлення на мережу і пішов пагано спати :)
Вранці зняв цей інвертор, поставив замість нього резервний Anenji 4кВт, який доречі майже вдвічи дешевший (212$ проти 360$) і почав ковиряти сгорівший.
Занурення в цю тему показало, що зі схемами та сервісмануалами все пагано, але дещо є тут https://www.electronic.kyiv.ua/solar-inverter-service-manual/
На Ютубі є мінімум чотири українських канала по ремонту інверторів і там дуже багато корисної інформації. Став діяти по аналогії як ремонтують там. Першим ділом знайшов сгорівші мосфети по низькій стороні. Сгоріло 4шт IRF100B201 в одному плечі. Випаяв два цілих з іншого плеча і поставив тимчасово в це плече, не допомогло. Став шукати далі. Далі знайшов сгорівший 7912 по -12В. Замінив. Наче трохи ожив, почав клацати реле і видавати 09 помилку. Став дивитися тепловізором і побачив нагрів в районі блока софт старта DC шини. Знайшов там сгорівший високовольтний діод BYC8-1200P. Такого в мене не було, замовив на Космодромі його заміну STTH812D (49грн), а також 8шт транзисторів IRF100B201(8*41.5грн). Радять міняти одрузу всі транзистори, щоб вони були з однієї партії. Поки воно іхало ще знайшов сгорівший дрібний мосфет UT3404G біля SG3525. Він коротив оптопару і постійно запускав перетворювач, навіть коли не треба. Підозрюю що то він і був початковою причиною інших вигорань. Замінив його на AO3400, який в мене був.
Приїхали запчастини, замінив діод. Всеодно помилка 09. Став копати, а обмотка транса, який на нього працює в обриві. На ютубі є кілька відео, де сгорівшим був саме цей транс. Випаяв і став пробувати розібрати його. Варив десь 20хвилин. Цього замало. В результаті поламав ферітовий сердечник :(((
Порився в своїх загашниках і знайшов плату комп'ютерно БП де транс мав схожий сердечник. Варив його і згоріший транс вже годину і потім без проблем розібрав вже обидва. Розмотав, порахував витки. Обмотка дійсно була підсмажена. Намотав, запаяв і все запрацювало :) Вчора був сонячний день, тому вийшло поганяти інвертор в усіх режимах. Наче все ОК.
Висновки які я зробив:
1.В наших умовах треба мати запасний інвертор.
2.Ціна не завжди пропорційна якості. Наприклад той же мій дешевий Anenji відпрацював тиждень на відмінно. Він тихіший за Axpert. Єдине чого мені не вистачало, це таймерів. Тому ходив перемикав вручну в 23:00 та 7:00. Також здивувало, що плата в Axpert не лакована.
3.Ці інвертори потребують обслуговування. Я в свій заліз всьго через два місяці роботи, так в ньому вже почала збиратися пилюка незважаючі на фільтри. Якщо ця пилюка осяде в "високовольтних місцях", то обов'язково прошиє.
4.Раджу всім перед покупкою інвертора подивитися ці канали ремонтників. Є моделі, які представляють для ремонтників адський ад за конструктивом. Наліплено так, що розбирати дуже складно. Наприклад це стосується PowMr зі скляною панелью. Сгоріти може любий інвертор. А ремонт такого буде дуже дорогим. Також не радять купувати PowMr 10кВт. Він складний в розбірці і трешовий за комплектуючими. Типа його реальна потужність не більше 6кВт.

А ще забув. Коли дивився ті ролики, то почув про якусь китайську гарантію. Інколи китайці можуть прислати транзистори для ремонта або навіть плату. Вирішив протестувати свого китайця. Написав так і так. Він підтвердив що гарантія є і попросив зняти відео зі спаленими транзисторами. Обіцяв їх вислати за мій рахунок. Така пересилка буде довгою і в моєму випадку дорожчою ніж просто купити транзистори тут. Якщо погорять транзистори і по високій стороні, то тоді мабуть матиме сенс. Тому коли я знайшов сгорівший транс, то вирішив понагліти і вициганити повністю плату. Тут він почав крутитися як вуж на сковорідці відмовляючи під різними приводами :) І зрештою згадав, що я відкрив прилад без його дозволу. Тому сказав що тепер гарантії нема, але консультувати він продовжить. Тому якщо у вас станеться халепа, і ви захочете китайської гарантії, то дійте послідовно, не спішіть зривати пломби. Вони там будуть просити відео непрацюючого інвертора, коди помилки і т.д. Це дуже затягнеться в часі. Але щось від них ви таки отримаєте. І тут краще мати під рукою запасний інвертор.
 

Вкладення

  • 20241121_082536.jpg
    20241121_082536.jpg
    2,9 Mб · Перегляди: 21
Вирішив відкрити таку тему, бо бачу, що на форумі є люди, які дружать з паяльником. Тому давайте тут обмінюватися своїм досвідом.
Отже почну з себе. Недовго я тішився своїм Axpert 4кВт. Зараз він в мене налаштований на заряджання по нічному тарифу по таймерах. Так от тиждень тому рівно в 23:00 я отримав локальний блекаут. Прийшов до інвертора, а він пищить і показує 32 помилку. Я його перезапустив, в результаті він зовсім потух і запахло смаженим. БМСка пішла в захист по перевантаженню по струму. В мене виставлено 160А. Відключив батарею, перемкнув живлення на мережу і пішов пагано спати :)
Вранці зняв цей інвертор, поставив замість нього резервний Anenji 4кВт, який доречі майже вдвічи дешевший (212$ проти 360$) і почав ковиряти сгорівший.
Занурення в цю тему показало, що зі схемами та сервісмануалами все пагано, але дещо є тут https://www.electronic.kyiv.ua/solar-inverter-service-manual/
На Ютубі є мінімум чотири українських канала по ремонту інверторів і там дуже багато корисної інформації. Став діяти по аналогії як ремонтують там. Першим ділом знайшов сгорівші мосфети по низькій стороні. Сгоріло 4шт IRF100B201 в одному плечі. Випаяв два цілих з іншого плеча і поставив тимчасово в це плече, не допомогло. Став шукати далі. Далі знайшов сгорівший 7912 по -12В. Замінив. Наче трохи ожив, почав клацати реле і видавати 09 помилку. Став дивитися тепловізором і побачив нагрів в районі блока софт старта DC шини. Знайшов там сгорівший високовольтний діод BYC8-1200P. Такого в мене не було, замовив на Космодромі його заміну STTH812D (49грн), а також 8шт транзисторів IRF100B201(8*41.5грн). Радять міняти одрузу всі транзистори, щоб вони були з однієї партії. Поки воно іхало ще знайшов сгорівший дрібний мосфет UT3404G біля SG3525. Він коротив оптопару і постійно запускав перетворювач, навіть коли не треба. Підозрюю що то він і був початковою причиною інших вигорань. Замінив його на AO3400, який в мене був.
Приїхали запчастини, замінив діод. Всеодно помилка 09. Став копати, а обмотка транса, який на нього працює в обриві. На ютубі є кілька відео, де сгорівшим був саме цей транс. Випаяв і став пробувати розібрати його. Варив десь 20хвилин. Цього замало. В результаті поламав ферітовий сердечник :(((
Порився в своїх загашниках і знайшов плату комп'ютерно БП де транс мав схожий сердечник. Варив його і згоріший транс вже годину і потім без проблем розібрав вже обидва. Розмотав, порахував витки. Обмотка дійсно була підсмажена. Намотав, запаяв і все запрацювало :) Вчора був сонячний день, тому вийшло поганяти інвертор в усіх режимах. Наче все ОК.
Висновки які я зробив:
1.В наших умовах треба мати запасний інвертор.
2.Ціна не завжди пропорційна якості. Наприклад той же мій дешевий Anenji відпрацював тиждень на відмінно. Він тихіший за Axpert. Єдине чого мені не вистачало, це таймерів. Тому ходив перемикав вручну в 23:00 та 7:00. Також здивувало, що плата в Axpert не лакована.
3.Ці інвертори потребують обслуговування. Я в свій заліз всьго через два місяці роботи, так в ньому вже почала збиратися пилюка незважаючі на фільтри. Якщо ця пилюка осяде в "високовольтних місцях", то обов'язково прошиє.
4.Раджу всім перед покупкою інвертора подивитися ці канали ремонтників. Є моделі, які представляють для ремонтників адський ад за конструктивом. Наліплено так, що розбирати дуже складно. Наприклад це стосується PowMr зі скляною панелью. Сгоріти може любий інвертор. А ремонт такого буде дуже дорогим. Також не радять купувати PowMr 10кВт. Він складний в розбірці і трешовий за комплектуючими. Типа його реальна потужність не більше 6кВт.

А ще забув. Коли дивився ті ролики, то почув про якусь китайську гарантію. Інколи китайці можуть прислати транзистори для ремонта або навіть плату. Вирішив протестувати свого китайця. Написав так і так. Він підтвердив що гарантія є і попросив зняти відео зі спаленими транзисторами. Обіцяв їх вислати за мій рахунок. Така пересилка буде довгою і в моєму випадку дорожчою ніж просто купити транзистори тут. Якщо погорять транзистори і по високій стороні, то тоді мабуть матиме сенс. Тому коли я знайшов сгорівший транс, то вирішив понагліти і вициганити повністю плату. Тут він почав крутитися як вуж на сковорідці відмовляючи під різними приводами :) І зрештою згадав, що я відкрив прилад без його дозволу. Тому сказав що тепер гарантії нема, але консультувати він продовжить. Тому якщо у вас станеться халепа, і ви захочете китайської гарантії, то дійте послідовно, не спішіть зривати пломби. Вони там будуть просити відео непрацюючого інвертора, коди помилки і т.д. Це дуже затягнеться в часі. Але щось від них ви таки отримаєте. І тут краще мати під рукою запасний інвертор.
Это мы на себе прочувствовали, когда я с сыном были " счастливыми " обладателями двух Dakctromn. Китайцы извивались также. Мы не работающий вскрыли, а подсовывали фото пломб не вскрытого и получили разрешение на вскрытие. Я уже не помню, на Axperte была бумажка на одном из винтов? Успехов в ремонте!!
 
Это мы на себе прочувствовали, когда я с сыном были " счастливыми " обладателями двух Dakctromn. Китайцы извивались также. Мы не работающий вскрыли, а подсовывали фото пломб не вскрытого и получили разрешение на вскрытие. Я уже не помню, на Axperte была бумажка на одном из винтов? Успехов в ремонте!!
Вже відремонтував, дякую.
Пломби на обох моїх інверторах це тонкі папірці, які наклеєні на один з гвинтів на корпусі. На них надрукована дата виробництва.
 
Вже відремонтував, дякую.
Пломби на обох моїх інверторах це тонкі папірці, які наклеєні на один з гвинтів на корпусі. На них надрукована дата виробництва.
...які просто друкуються на лазернику та клеються - й ось відео китайцю з невідкритим інвертором ))
 
Назад
Угорі