- Реєстрування
- 13 Бер 2018
- Дописи
- 2.762
- Бали
- 113
- Сонячні панелі
- Ja Solar
- Інвертор
- Huawei 33KTL-A
10 січня 2024 року, НКРЕКП остаточно затвердило всі зміни, які були необхідні для “Зеленої” трансформації.
На жаль, рішення регулятора більш за все нагадують цю черепашку.
Зміни було потрібно прийняти як тільки почалась війна, і тоді перша зима далась би набагато легше. А до цієї зими, ми були б вже готові повністю.
Тим не менше. Прийнятими змінами у вторинне законодавство встановлюються чіткі правила, по яким наступні роки будуть розвиватись всі ВДЕ в Україні - це сонячні електростанції, вітрові електростанції, та накопичувачі енергії, які будуть встановлюватись на підприємствах, заводах, і навіть декларуються пільги і кредити тим, хто побудує домашню сонячну електростанцію із акумуляторами.
Важливо зазначити, що майже весь майбутній розвиток ВДЕ побудований на суто ринкових механізмах, “зелений” тариф зберігається лише для приватних домогосподарств. Про що я вже розповідав.
Найцікавішим є можливості, які надає законодавство для розвитку зеленої генерації під власне споживання, та запровадження гарантій походження електричної енергії, які необхідні в сучасному світі.
Є і певні недоліки
Про це мало хто каже, але це механізм з дуже потужним зворотнім зв’язком.
Здавалось би - вартість електричної енергії вдень і так вже сягає мінімумів. Навіщо щось будувати, якщо достатньо просто вийти на ринок, і купувати там?
До кожної вартості ще додається тариф на диспетчеризацію, передачу та розподіл.
Він постійно збільшується, і вже становить більше 2-х гривень, а ще ПДВ.
І кожного разу, коли буде будуватись нова сонячна станція під власне споживання, все менше енергії буде передаватись, розподілятись і як наслідок, все більше буде зростати вартість передачі, диспетчеризації та розподілу.
І тим ще вигідніше буде побудувати нові станції, під власне споживання.
На ці процеси накладається і падіння споживання виробництвами внаслідок війни.
Все це буде призводити нас до саморозігріву, та постійного зростання тарифу на передачу і розподіл, і великих проблем для тих, хто ще не встановив власну сонячну електростанцію. І так до 2030 року.
Також, в законодавство в останній момент були внесені зміни, як з подачі антимонопольного комітету, так і виправляли грубі ляпи, які допустили. Тому відео із аналізом самого законодавства і нюанси побудови СЕС під власне споживання трохи затримається, на аналізу змін потрібен час.
Але вже відомо, що проблеми як зі спадщиною так і з 0 споживанням залишаться.
Всі, в кого було 0 споживання у 22 та 23 році - об’єднуємось, планується спільний судовий позов. Прошу писати в коментарях, а ще краще в телеграмі.
По спадщині проблема торкається меншої к-ті власників, але від того вона на стає менш болючою для кожного, хто з нею стикнувся, і законодавче свавілля регулятора треба зупиняти, про що також буде трохи згодом.
На цьому поки що все, дякую за увагу, та до нових зустрічей.
На жаль, рішення регулятора більш за все нагадують цю черепашку.
Зміни було потрібно прийняти як тільки почалась війна, і тоді перша зима далась би набагато легше. А до цієї зими, ми були б вже готові повністю.
Тим не менше. Прийнятими змінами у вторинне законодавство встановлюються чіткі правила, по яким наступні роки будуть розвиватись всі ВДЕ в Україні - це сонячні електростанції, вітрові електростанції, та накопичувачі енергії, які будуть встановлюватись на підприємствах, заводах, і навіть декларуються пільги і кредити тим, хто побудує домашню сонячну електростанцію із акумуляторами.
Важливо зазначити, що майже весь майбутній розвиток ВДЕ побудований на суто ринкових механізмах, “зелений” тариф зберігається лише для приватних домогосподарств. Про що я вже розповідав.
Найцікавішим є можливості, які надає законодавство для розвитку зеленої генерації під власне споживання, та запровадження гарантій походження електричної енергії, які необхідні в сучасному світі.
Є і певні недоліки
Про це мало хто каже, але це механізм з дуже потужним зворотнім зв’язком.
Здавалось би - вартість електричної енергії вдень і так вже сягає мінімумів. Навіщо щось будувати, якщо достатньо просто вийти на ринок, і купувати там?
До кожної вартості ще додається тариф на диспетчеризацію, передачу та розподіл.
Він постійно збільшується, і вже становить більше 2-х гривень, а ще ПДВ.
І кожного разу, коли буде будуватись нова сонячна станція під власне споживання, все менше енергії буде передаватись, розподілятись і як наслідок, все більше буде зростати вартість передачі, диспетчеризації та розподілу.
І тим ще вигідніше буде побудувати нові станції, під власне споживання.
На ці процеси накладається і падіння споживання виробництвами внаслідок війни.
Все це буде призводити нас до саморозігріву, та постійного зростання тарифу на передачу і розподіл, і великих проблем для тих, хто ще не встановив власну сонячну електростанцію. І так до 2030 року.
Також, в законодавство в останній момент були внесені зміни, як з подачі антимонопольного комітету, так і виправляли грубі ляпи, які допустили. Тому відео із аналізом самого законодавства і нюанси побудови СЕС під власне споживання трохи затримається, на аналізу змін потрібен час.
Але вже відомо, що проблеми як зі спадщиною так і з 0 споживанням залишаться.
Всі, в кого було 0 споживання у 22 та 23 році - об’єднуємось, планується спільний судовий позов. Прошу писати в коментарях, а ще краще в телеграмі.
По спадщині проблема торкається меншої к-ті власників, але від того вона на стає менш болючою для кожного, хто з нею стикнувся, і законодавче свавілля регулятора треба зупиняти, про що також буде трохи згодом.
На цьому поки що все, дякую за увагу, та до нових зустрічей.