Паралельна робота акумуляторів Li-Ion та LiFePO4

Ziggi

Tier3
Реєстрування
18 Гру 2024
Дописи
12
Бали
3
Сонячні панелі
3x 425w Trina Solar
Інвертор
Anenji 6.2kw
ну так історично склалось. Буде працюваті у параллель у уснуючій системі 12S литий ион, у діапазоні 41-49 V
Ох я б не радив такий мікс, краще вже перейти на 16s lfp, а літій продати да потім докупити ще lfp...
Так дуже багато обмежень, ліапазон підібрали, але дуже різні криві. той же струм, хоч і паралель, обмежений по малій збірці всеодно.
Також літій буде недозаряджатися, бо лфп на 3.6в тримати неможна, а на 3.4 офп для літія буде 3.97, недозаряд.
 
Останнє редагування:
Ох я б не радив такий мікс, краще вже перейти на 16s lfp, а літій продати да потім докупити ще lfp...
Так дуже багато обмежень, ліапазон підібрали, але дуже різні криві. той же струм, хоч і паралель, обмежений по малій збірці всеодно.
усе має бути норм, зараз працює литийіон на 600 А*г, плюс ліфери теж планую на 600 А*г, а в системі типовий струм до 100 А, з яких би батарей не шло, усе одно буде менш ніж 0.2 С.
Стосовно напруги - верхня межа 49В це 4.08В на комирку у 12S (для літия) та 3.5В для 14S на ліферах. У мене літій це 4 шт VW ID3/4 LG Chem 12S2P Li-ion 0Z1915592H, для них по спеке 4.08 вольта це 93 відсотки заряду, це ок, так вони зараз і працюють.
Для ліферов EVE MB31 напруга 3.5 В теж прийнятно, end of charge по спеке у них 3.65В.
Ну і літій у мене з підогрівом, ніжче +20C температури не буває.
Також це для мене як хобі, тому порівняти що скорійше помре VW LG чи китайський EVE теж цікаво -), економично це все (панелі, аккуми, інвертори) звісно не вигідно, але ...
 
Останнє редагування:
усе має бути норм, зараз працює литийіон на 600 А*г, плюс ліфери теж планую на 600 А*г, а в системі типовий струм до 100 А, з яких би батарей не шло, усе одно буде менш ніж 0.2 С.
Я гадав навіщо я зібрав собі на 25квтг батарею, бо навіть на обігрів вистачить, а тут вже 26 і ще плюс 26 планується... але всеодно я б на одну хімію перейшов би (я так і зробив: розкидав свої старі пакети LG на збірки невеличкі та розтикав по родичах).
 
усе має бути норм, зараз працює литийіон на 600 А*г, плюс ліфери теж планую на 600 А*г, а в системі типовий струм до 100 А, з яких би батарей не шло, усе одно буде менш ніж 0.2 С.
Стосовно напруги - верхня межа 49В це 4.08В на комирку у 12S (для літия) та 3.5В для 14S на ліферах. У мене літій це 4 шт VW ID3/4 LG Chem 12S2P Li-ion 0Z1915592H, для них по спеке 4.08 вольта це 93 відсотки заряду, це ок, так вони зараз і працюють.
Для ліферов EVE MB31 напруга 3.5 В теж прийнятно, end of charge по спеке у них 3.65В.
Ну і літій у мене з підогрівом, ніжче +20C температури не буває.
Також це для мене як хобі, тому порівняти що скорійше помре VW LG чи китайський EVE теж цікаво -), економично це все (панелі, аккуми, інвертори) звісно не вигідно, але ...
для лфп 3.65 це кінець заряду, тобто як взядо 3.65 то все, зарядне повинно бути відключено. Тримати лфп постійно під напругою вище 3.4 - це зниження ресурсу. Рішення є, і усі не ідеальні:
1. Виставити заряд 3.4в для лфп (сниження швидкості заряду та недозаряд обох, невеличкий для лфп та сутєвий для нмц
2. Виставити балк 3.6 для лфп та 3.4 флоат (ту все залежить від станції, як вона між режимами переходе)
3. На рівні бмс знизити поріг, шоб бмс відрубала заряд лфп на 3.5 наприклад і відновлювала на 3.4...
 
Лімітувати на 3.4 це занадто, кітайци пишуть що 3.65 стандартна зарядна напруга для ціх комірок (на 14S це аж 51.1В). При цьому на цій напрузі можно заряджати током 0.5С. За таких умов вони гарантуют 8000 циклів (більше 20років якщо 1 цикл = 1 день). Я вважаю що 3.5В це більш ніж нормально.
ПС. Вибачаюсь за офтоп
Переглянути вкладення 6220
Так, треба переносити дискусію в окрему гілку...
Саме так: написано саме те що і кажу - зарядка до 3.65, як сягне - це кінець заряду. Не підтримка на 3.65 далі, ні перехід у флоат режим, а саме відключення зарядного пристрою.... у старих було ще додаткова умова, що треба підтримувати 3.65 та кінець настає як струм падає до 0.05с, але там дуже мало енергії, проте скопочує життя акб.

У випадку з нмц в параллель - на цій напрузі буде триматися досить довго, бо в нмц в режимі CV ще може і 20 і 30% залетіти.
Більшість станцій нормально працювати з лфп не вміють, то там якщо можно хоча б по часу переходити на флоат - можно і до 3.65 гнати, а якщо ні - то різати на бмс, або балк ставити нижче 3.4в
 
Там проблема не в напругах і струмах, а в абсолютно різних кривих заряду та розряду

Їз-за цього буде дуже богато паразитних перетоків між батареями на різній хімії, воно то буде мабуть якось працювати, але не на максимальних струмах заряду та розряду, в в досить лагідному режимі + із-за багатьох внутрішних перетоків кількість циклів у обох батарей буде меньшою.

Теж думав над цією задачою, бо в мене десь 570Аг NMC батарей, а зараз би робив тільки на LifePo , то єдине розумне на LiFePo вішати ще один інвертор, як раз у разі чого буде подвіна надійність в інверторній частині.
 
Там проблема не в напругах і струмах, а в абсолютно різних кривих заряду та розряду
як на мене, так чудово підходить. Ліфери будуть розряжатися умовно від 90 до 10 відсотків коли у літійіона буде разряд з 90 до 70, потім почне розряжатися літійіон, з 70 до 0, а ліфер перейде на нізпадаючу частину графику. Тобто спочатку працює ліфер потім іон. Це добре, враховуючи що у ліфера 8000 циклів а у NMC хіміі 2000
 
як на мене, так чудово підходить. Ліфери будуть розряжатися умовно від 90 до 10 відсотків коли у літійіона буде разряд з 90 до 70, потім почне розряжатися літійіон, з 70 до 0, а ліфер перейде на нізпадаючу частину графику. Тобто спочатку працює ліфер потім іон. Це добре, враховуючи що у ліфера 8000 циклів а у NMC хіміі 2000

Тоб-то комірки, такі чемні що будуть чекати коли один тип хіміі розрядиться і тут вступе інший.

На справді все буде трохи інакше. Буде постійний переток ерегії між АКБ з різною хімією. Коли lifepo4 буде тримати свою "полку" то любе навантаження батареї буде призводити до того, що lifepo4 буде підзаряджати NMC, а коли lifepo4 вже розрядиться, то навпаки NMC почне переливати свою енергію на lifepo4

Спрогнозувати максимальні навантаження на таку батарею взагалі важко. По ітогу кількість циклів використання буде значно більшою у обох типів комірок.

Доречі, нема ніяких 8000 у lifepo4 . На справді кількість циклів у lifepo4 та nmc приблизно однакова і становить десь біля 3000 . Всі заяви про 6000 або 8000 то маркетинг, читаємо тестування під навантаженням хочаб 0,5С та розряжанням хочаб на 80% та бачимо що ні про які 8000 і мови бути не може.

Насправді NMC то більш гарні комірки, але нажаль, і більш небезпечні.
 
Тоб-то комірки, такі чемні що будуть чекати коли один тип хіміі розрядиться і тут вступе інший.

На справді все буде трохи інакше. Буде постійний переток ерегії між АКБ з різною хімією. Коли lifepo4 буде тримати свою "полку" то любе навантаження батареї буде призводити до того, що lifepo4 буде підзаряджати NMC, а коли lifepo4 вже розрядиться, то навпаки NMC почне переливати свою енергію на lifepo4

Спрогнозувати максимальні навантаження на таку батарею взагалі важко. По ітогу кількість циклів використання буде значно більшою у обох типів комірок.

Доречі, нема ніяких 8000 у lifepo4 . На справді кількість циклів у lifepo4 та nmc приблизно однакова і становить десь біля 3000 . Всі заяви про 6000 або 8000 то маркетинг, читаємо тестування під навантаженням хочаб 0,5С та розряжанням хочаб на 80% та бачимо що ні про які 8000 і мови бути не може.

Насправді NMC то більш гарні комірки, але нажаль, і більш небезпечні.
хто розряджає 0.5с? Краще набрати ємність з надлишком і мати 8000 циклів як і заявлено.
Це ж не електро велосипед, а домашня стаціонарна система.
 
На справді все буде трохи інакше. Буде постійний переток ерегії між АКБ з різною хімією. Коли lifepo4 буде тримати свою "полку" то любе навантаження батареї буде призводити до того, що lifepo4 буде підзаряджати NMC, а коли lifepo4 вже розрядиться, то навпаки NMC почне переливати свою енергію на lifepo4

Спрогнозувати максимальні навантаження на таку батарею взагалі важко. По ітогу кількість циклів використання буде значно більшою у обох типів комірок.
Ніяких перетоків між аккумами не буде*, це я вам як людина з профільною освітою кажу -)
*(при температурі = const).
 
Ніяких перетоків між аккумами не буде*, це я вам як людина з профільною освітою кажу -)
*(при температурі = const).
Будуть у точці перетину їх кривих розряду.Я Вам більше скажу, навіть коли ви в паралель збирайте великі батареї на однаковой хімії, між ними є перетоки, але не такі значні як будуть між NMC та LiFePo4
 
хто розряджає 0.5с? Краще набрати ємність з надлишком і мати 8000 циклів як і заявлено.
Це ж не електро велосипед, а домашня стаціонарна система.
Всі, хто грамотно будує СЄС та ESS системи.

Наприклад що наразі оптимально по коштам, система 24 В 3,5 кВт на 8s 280 eve загальною емністю 7+ кВтг . Якщо навантаження на інвертор 80% то це вже і є 0,5С на розряд.

Iнша типова система по коштам, це 48В 16s 280 eve це 15+ кВтг , зазвичай все це на інверторі 6 - 8 кВт , що теж дає розряд на 0,5С

Якщо все це працює ще і з Сонцем то у сонячну погоду там заряд 0,5С буде...

Ба більше скажу, зазвичай економлять на ємності батарей та на 5 кВт інвертор ставлять і 5 кВтг батарею.....
 
Всі, хто грамотно будує СЄС та ESS системи.

Наприклад що наразі оптимально по коштам, система 24 В 3,5 кВт на 8s 280 eve загальною емністю 7+ кВтг . Якщо навантаження на інвертор 80% то це вже і є 0,5С на розряд.

Iнша типова система по коштам, це 48В 16s 280 eve це 15+ кВтг , зазвичай все це на інверторі 6 - 8 кВт , що теж дає розряд на 0,5С

Якщо все це працює ще і з Сонцем то у сонячну погоду там заряд 0,5С буде...

Ба більше скажу, зазвичай економлять на ємності батарей та на 5 кВт інвертор ставлять і 5 кВтг батарею.....
грамотно мати 5 кВт потужності інвертор і 15 кВт*год батарей, тоді максимальне навантаження і буде +-0.4C.
Батареї настільки стали дешеві, 50$/кіловат*год. шо це не річ де треба економити.
Бо зазвичай енергію треба 8-16 годин, а в ідеалі 24 години, відповідно це від 0.1С до 0.04С постійної роботи.
 
грамотно мати 5 кВт потужності інвертор і 15 кВт*год батарей, тоді максимальне навантаження і буде +-0.4C.
Батареї настільки стали дешеві, 50$/кіловат*год. шо це не річ де треба економити.
Бо зазвичай енергію треба 8-16 годин, а в ідеалі 24 години, відповідно це від 0.1С до 0.04С постійної роботи.
Ану, де купити по 50$ за кВтг ? Я хочь зараз замовлю, так щоб у кінці тижня в мене вже була батарея. Давайте, хочь 30 кВтг куплю на пробу ).
 
Ану, де купити по 50$ за кВтг ? Я хочь зараз замовлю, так щоб у кінці тижня в мене вже була батарея. Давайте, хочь 30 кВтг куплю на пробу ).
З Китаю напряму на алібабі тобто . gcgcgc.JPG
Єдине так шоб в кінці тижня не вийде, а за 2-3 місяці вийде.
 
Будуть у точці перетину їх кривих розряду.Я Вам більше скажу, навіть коли ви в паралель збирайте великі батареї на однаковой хімії, між ними є перетоки, але не такі значні як будуть між NMC та LiFePo4
Та не буде там що перетікати. То тільки при першому підключенні однієї до іншої (будьяка хімія) або зміні температур (у різних хімій)
Після вирівнювання струм бігає або в них або з них і в залежності від точки на кривій - з різним значенням по кожній, але не між ними.
 
як на мене, так чудово підходить. Ліфери будуть розряжатися умовно від 90 до 10 відсотків коли у літійіона буде разряд з 90 до 70, потім почне розряжатися літійіон, з 70 до 0, а ліфер перейде на нізпадаючу частину графику. Тобто спочатку працює ліфер потім іон. Це добре, враховуючи що у ліфера 8000 циклів а у NMC хіміі 2000
Ну тут як не крути всеодно при 42-49 діапазоні (тобто майже повному для обох, як ви плануєте) обидві акб будуть використовуватм майже повну ємність. Просто шо спочатку більше з нмц всосе, потім довго майже все з лфп, а в кінці десь рівно вже до 0 з обох.

Але я все ж наполягаю не перевищувати 47.6 зверху, то і лфп свої 8000 відходе і нмц буде трохи менше використовуватись.
42-47.6 то десь 5-96% для лфп та 5-85% для нмц виходить.
 
Назад
Угорі