БМС нічого окрім напруги не знає, JK BMS має власний кулонометр, але мені невідома ні його точність ні процедура його калібрування...
Ни одна бмс не ориентируется на напряжение для расчета остатка энергии в акб. Только кулонметр. Отсюда и погрешность и уплывающий soc.
 
Нет никакого мастера. Возьмите токовые клещи и посмотрите какой ток отдаёт каждая батарея при разрядке. Вангую у вас будут не одинаковые токи. Нужно смотреть как подключены акб. Я с этим вопросом очень сильно наигрался со своими 20 акб что бы их уравнять. Часто достаточно по шине "передвинуть" акб относительно соседей что бы изменить баланс по току каждой акб.
Как у вас физически подключены акб?
Майстер є!
При підключенні "стеку" батарей Deye, умовна перша батарея (вона підключається до інвертора по RS485) бере на себе керування усіма батареями "стеку" які підключені по послідовній шині CAN і про інвертор вони взагалі нічого не знають. З інвертором "спілкується" тільки "майстер"!
Тільки він і надає команди "підконтрольним" BMS "відкривати" ключі чи ні і на які струми їх відкривати.
Інвертор цим не займається. Інвертор спілкується з "майстром" (в режимі налаштування інвертора з підключенням батарей по CAN) і через нього отримує інформацію про SOC/SOH напруги і струми "збірки" а як усе "рулиться" в збірці вирішує майстер
Стверджую це на основі данних які збирав сніфером CAN і уважним читанням документації яка називається Deye Modbus RTU Protocol (кидаю її в додаток).
Реальне спостереження актуальних данних і експерименти з "перекиданням" підключення батарей підтверджують ці твердження.
 

Вкладення

  • Deye Modbus RTU Protocol V118.pdf
    1,3 Mб · Перегляди: 5
Цей лічильник циклів теж такий собі сферичний кінь в вакуумі - по факту вони беруть кількість енергій яка "пройшла" через батарею на ділять на її "заводську" ємність. При цьому в яких циклах "прокачується" ця енергія (100%-10%-100% чи 100%-50%-100%) для цього лічильника не має значення. Але то таке...
А какие другие варианты вам известны?
Всё что я видел заводские акб и бмс именно так и считают циклы.
Если бы они считали за цикл каждый раз когда батарея уходит в разряд и заряд то у меня бы ежедневно было бы под 500 циклов.
 
Отключите все провода меж батареями и инвертором и всё продолжит работать. Да, будет комуникейшн варнинг но всё будет работать дальше.
А ещё можете переключить акб в batt v и инвертор ничего не будет знать про акб. И тоже всё будет работать.
 
Ще додам до попереднього посту. Після оновлення прошивки батарей до 200С помітив що "стек" більш активно використовує дві новіші батареї - типу хоче збалансувати "стек" (я про це багато писав в тех.підтримку Deye).
Тобто навіть коли дві нові батареї мають меньший рівень заряду відносно двох старіших з них споживається більший струм. Цей "перекос" не лінійний і при наближенні "стеку" до великого загального розряду (десь до 15% залишку ємності) він вирівнюється і до позначки 15% залишку ємності (~15% кожної батареї "стеку") всі батареї "приходять" майже одночасно.
 
Останнє редагування:
Отключите все провода меж батареями и инвертором и всё продолжит работать. Да, будет комуникейшн варнинг но всё будет работать дальше.
А ещё можете переключить акб в batt v и инвертор ничего не будет знать про акб. И тоже всё будет работать.
Звісно буде працювати - інвертор "побачить" на вході BAT наругу і почне споживати або віддавати струм - але поведінка батарей сильно змінюється - перевіряв!
 
Ох эти мифические алгоритмы))
Имхо там вся связь в паке это телеметрия.
типу хоче збалансувати "стек"
Пока это не будет описано производителем это всё мифология и фантазии на тему.

У меня из 10 акб было первые 3 шт, потом ещё 3, ещё 3 и 1 шт когда взял второй инвертор то разделил по 5 шт на каждый.
Так вот как была у меня разница в циклах между первыми и последней 112 циклов, а между первыми и вторыми 32 цикла так оно по сей день и есть. И никакой магии если у вас всё сбалансированно и токи физически текут одинаковые.

Прошивка 200В. На 200С отмучался недели 2 и убежал.
 
Звісно буде працювати - інвертор "побачить" на вході BAT наругу і почне споживати або віддавати струм - але поведінка батарей сильно змінюється - перевіряв!
А как же управление и мастер?
А что поменяется?
Ну вот у меня 10 из 20 акб ничего не знают про инвертор, а инвертор про них. И ничего, всё работает ровнее чем фирменные акб.
И эти 10 это разные акб с разными бмс, разной ёмкости. Там byd, Eitai, jkbms, daily.
Да, я поупражнялся знатно что бы это сбалансировать, там история на отдельную статью тянет).
 
Ох эти мифические алгоритмы))
Имхо там вся связь в паке это телеметрия.

Пока это не будет описано производителем это всё мифология и фантазии на тему.

У меня из 10 акб было первые 3 шт, потом ещё 3, ещё 3 и 1 шт когда взял второй инвертор то разделил по 5 шт на каждый.
Так вот как была у меня разница в циклах между первыми и последней 112 циклов, а между первыми и вторыми 32 цикла так оно по сей день и есть. И никакой магии если у вас всё сбалансированно и токи физически текут одинаковые.

Прошивка 200В. На 200С отмучался недели 2 и убежал.
У мене до прошивки 200С теж було так. З 200С ситуація змінилася. Усі данні я збираю з дискретизацією в 1 сек. Усі данні "складаються" в базу Influx і MySQL. Данні MySQL обмежені в строках зберігання а данні Influx - ні. Усі данні я візуально "кручу" в Grafana і трошки в HA.
Тому якщо реальні виміри і графіки це "всё мифология" то хай так буде, я не наполягаю - я тільки ділюсь спостереженнями.
Якщо є цікавість то можу вигрузити вибірку данних Influx і MySQL по батареях (усі які вони можуть дати), наприклад за останні пів року (це прошивки 20AA->200B->200C) і викласти сюди. Ви самі зможете "покрути" і побачити що мінялося в прошивках оскільки склад "стеку" не мінявся, інвертор і його прошивка теж. Силова проводка теж не мінялася
 
У мене до прошивки 200С теж було так. З 200С ситуація змінилася. Усі данні я збираю з дискретизацією в 1 сек. Усі данні "складаються" в базу Influx і MySQL. Данні MySQL обмежені в строках зберігання а данні Influx - ні. Усі данні я візуально "кручу" в Grafana і трошки в HA.
Тому якщо реальні виміри і графіки це "всё мифология" то хай так буде, я не наполягаю - я тільки ділюсь спостереженнями.
Якщо є цікавість то можу вигрузити вибірку данних Influx і MySQL по батареях (усі які вони можуть дати), наприклад за останні пів року (це прошивки 20AA->200B->200C) і викласти сюди. Ви самі зможете "покрути" і побачити що мінялося в прошивках оскільки склад "стеку" не мінявся, інвертор і його прошивка теж. Силова проводка теж не мінялася
Та мне хватает своих данных. Точно так же наливаю в бд (правда мне достаточно 5 секунд интервал). И читаю не только дее но и другие бмс. И могу сказать что тот же jkbms без лишней магии работает более предсказуемо.
 
Та мне хватает своих данных. Точно так же наливаю в бд (правда мне достаточно 5 секунд интервал). И читаю не только дее но и другие бмс. И могу сказать что тот же jkbms без лишней магии работает более предсказуемо.
Я ні в якому разі не "топлю" за Deye, оскільки тепер вже знаю про "нюанси" їх батарей. Про інші батареї у мене немає достовірних данних (окрім прочитанного в інеті) як і самих батарей.
Як я і зауважив в "стеку" батарей Deye (які з'єднані між собою по CAN) в режимі налаштування інвертора Deye з підключенням батарей по CAN (це прикол маркування Deyе), батарея яка підключена по RS485 до інвертора виступає в ролі "майстра" і вона "керує" іншими батареями "стека". Якщо перекомутувати з'єднання майстер зміниться - майстром стане та яка підключена до інвертора по RS485.
P.S.
По поведінці батарей Deye на прошивці 200С у мене є ще одне підтвердження. У мого товариша точно такий "комплект" - він "упав мені на хвіст" коли я купував свій. І також "упав на хвіст" коли добирав дві батареї. Серійні номери обладнання відрізняються в межах десятків - тобто обладнання з одних партій. Підключено усе "під копірку" з моєю системою. У нього прошивка на батареях досі 200B, і його батареї в стеку по циклах продовжують "роз'їзджатись".
Як я писав до 200В у мене була саме така поведінка а з 200С "стек" почав "з'їжджатися".
Поточний стан батарей мого товариша:
b1.jpg
b2.jpg
b3.jpg
b4.jpg
Цикли - старі батареї - 378 (майстер) / 342. Нові - 182 / 172

Ось такі справи. А чи існують "мифические алгоритмы" я не знаю. Я звик вірити данним.
І так, усі мої висновки стосуються тільки того обладнання з яким я маю справу і тільки в тому варіанті підключення (рекомендованому виробником) яке я використовую.
При інших умовах не виключаю що зв'язка батареї-інвертор будуть вести себе по іншому.
 
Останнє редагування:
Ну сами подумайте как работает soc.
Бмс знает ёмкость акб. Например 5квт.
Когда зарядились на 100% мы берём за отправную точку что у нас 5квт запасено.
При заряде и разряде считаем сколько ватт мы забрали и сколько вернули. Математикой считаем остаток, например 2.5квт и рисуем сок 50%. Если считать с погрешностью то неминуемо погрешность накапливается. И выходит так что мы считаем что у нас ещё в запасе 2.5квт, а в реальности 1квт.

Это подтверждается тем, что если долго не доводить до 100%, а работать скажем 20-80 то в батарейку 5квт с сок 80% легко можно влить 4квт)

Кроме погрешности на шунтах, я думаю, есть ещё ошибка на переходных процессах. Когда туда-сюда заряд-разряд по 20 раз в минуту (переменная облачность, специфическая нагрузка в виде расчёски). Рахунок и вот на этих переходах ватты тоже нормально теряются в учёте.
Все зовсім не так.
При розрахунку SOC не беруть участь ні потужність ні енергія.
Розрахунок іде по кулонах (струм за секунду).
 
Все зовсім не так.
При розрахунку SOC не беруть участь ні потужність ні енергія.
Розрахунок іде по кулонах (струм за секунду).
Чиста 100% правда. Але проблема в тому, що у більшості (а може і всіх) БМС на ринку датчик струму має велику похибку да ще і практично не ловить малі струми (на JK це до 0.4-0.5А). Тому після декількох циклів розряду-заряду накопичується аддитивна складова похибки і показання SOC не відповідають реальному заряду АКБ. Дуже, дуже сильно не відповідають.
Єдине як з цім можна боротися - заряджати періодично АКБ до 100%, це скидає лічильник SOC у БМС. Ну або працювати не по SOC а по напругам.
 
Чиста 100% правда. Але проблема в тому, що у більшості (а може і всіх) БМС на ринку датчик струму має велику похибку да ще і практично не ловить малі струми (на JK це до 0.4-0.5А). Тому після декількох циклів розряду-заряду накопичується аддитивна складова похибки і показання SOC не відповідають реальному заряду АКБ. Дуже, дуже сильно не відповідають.
Єдине як з цім можна боротися - заряджати періодично АКБ до 100%, це скидає лічильник SOC у БМС. Ну або працювати не по SOC а по напругам.
Ставте Victron SmartShunt.
Але заряджати АКБ до 100% не з тієї причини що треба заряджати АКБ до 100% , а з тієї
що БМС повинна виставитись в 100% бо неправильно обчислює SOC - це ж абсурд.
А якби та БМС через півтори години роботи випадала в 10 %, що б ви робили?
Кожні півтори години в абсорбцію входили?
 
А можна так тихенько спитати?
Хто знає що таке 100% заряду - розкажіть, бо я не знаю, от чесно.
Колись давно читав мудру людину що зналася на хімічних джерелах струму, і ця людина стверджувала що показник повного заряду даної хімії обов'язково включає хімічний стан електроліту. Ну хоча б щільність. Без цього усі висновки носять ну дуже приблизний характер.
А тут усі прям пишуть про 100%! Які у вас є для цього методики вимірювання і аргументи?
 
А можна так тихенько спитати?
Хто знає що таке 100% заряду - розкажіть, бо я не знаю, от чесно.
Колись давно читав мудру людину що зналася на хімічних джерелах струму, і ця людина стверджувала що показник повного заряду даної хімії обов'язково включає хімічний стан електроліту. Ну хоча б щільність. Без цього усі висновки носять ну дуже приблизний характер.
А тут усі прям пишуть про 100%! Які у вас є для цього методики вимірювання і аргументи?
О-о-о. 100% абсолютно конкретна і чітко виражена сутність.
АКБ має 100% коли струм заряду падає до певної межі(зазвичай це 0.04С) при напрузі 3.65.
Далі заряджати не рекомендують.
При нижчій напрузі заряду, наприклад 3.45, заряджати можна до падіння струму на значно меншу величину.
А от яка буде ємність - це інша історія.
Може бути 90 Аг а може бути і 105 Аг для 100 Аг комірки.
Все залежить від струму заряду.
З розрядом та ж історія.
До досягнення 2.5В ви можете зняти як 80Аг так і 100.
 
Короче говоря даунгрейд прошивки батарей дее до версии 200В не решил мою проблему.
Сделав сегодня проверку я подтвердил причину почему акб не идут на разряд после полной зарядки.
Причина в том, что батарей много и условные 50а общего тока с акб это всего лишь 2-3а на каждой акб. Когда акб дее окружают другие акб они быстрее отрабатывают и обеспечивают питание нагрузки, а дее акб так и стоят в режиме сна.
Я отключил несколько акб сторонних, ток вырос, часть акб дее проснулись и начали разряжаться.
Как я себе вижу эту ситуацию. В настройках бмс дее накручен некий порог нагрузки после которой они выходят из сна. И этот порог весьма выше чем другие бмс в соседних акб.

Может быть спец софтом по кан шине можно что-то накрутить в настройках акб дее?
 
нічого кращого ніж вольтажі ше не придумали.
Більшість буде мучитись з тими процентами допоки не перейдуть на вольтажі.
Там раз налаштувати правильні - забути шо воно є. Працює як годинник.
По часу - вивчення фізики займе теж менше, ніж дебаження кривого софта китайських бмс'ок
 
нічого кращого ніж вольтажі ше не придумали.
Більшість буде мучитись з тими процентами допоки не перейдуть на вольтажі.
Там раз налаштувати правильні - забути шо воно є. Працює як годинник.
По часу - вивчення фізики займе теж менше, ніж дебаження кривого софта китайських бмс'ок
Прочитайте внимательнее пожалуйста. Нет разницы как я заряжаю акб. Ну разве что держать максимальную планку 53-54в что бы наверняка не довести акб до состояния когда она отключает мосфеты разряда.
Не понятно зачем они у меня это делают, но факт что это происходит ежедневно.
 
Назад
Угорі