Советы начинающим.

и вот в чем проблема, не могу подобрать нормальный контроллер заряда, сколько сайтов облазил, но нигде нет подробной информации, чтобы можно было подобрать их по характеристикам без заморочек, это какой-то прикол такой у продавцов?
Да, эти продавцы как те врачи, все у них сложности какие-то, нет чтобы просто , вот на тебе одна таблетка от всего

Вообще то, потому то и разные контроллеры, чтобы параметрами отличаться, а в параметрах разбираться нужно.

Вам там чтобы работало как должно, контроллер будет 500$ стоить, а если абы купить. То 50$. Вот потому и сложен выбор
 
Да, эти продавцы как те врачи, все у них сложности какие-то, нет чтобы просто , вот на тебе одна таблетка от всего

Вообще то, потому то и разные контроллеры, чтобы параметрами отличаться, а в параметрах разбираться нужно.

Вам там чтобы работало как должно, контроллер будет 500$ стоить, а если абы купить. То 50$. Вот потому и сложен выбор
Проблема в том, что на большинстве сайтов просто нет необходимых параметров, даже основных, они просто их не указывают. Такое ощущение, что делают так, чтобы человек им обязательно позвонил и они впарили то, что подороже.

Вопрос не в цене, вопрос в простоте использования и надежности. Панели я тоже не самые дешевые выбрал.. Возможно у специалистов форума уже есть любимые беспроблемные контроллеры?
 
Проблема в том, что на большинстве сайтов просто нет необходимых параметров, даже основных, они просто их не указывают. Такое ощущение, что делают так, чтобы человек им обязательно позвонил и они впарили то, что подороже.
Дак большинство сайтов и не знают что продают, потому зачем умничать, расписывая параметры


Вопрос не в цене, вопрос в простоте использования и надежности. Панели я тоже не самые дешевые выбрал.. Возможно у специалистов форума уже есть любимые беспроблемные контроллеры
А нужно наоборот. Сначала контроллер, а уж затем под него панели.
 
Вопрос возможно глупый, но если я возьму панель на 24V и контролер заряда, что работает с ней, тоже на 24V, но аккумулятор поставлю на 12 (не буду соединять два аккумулятора в 24), такая система будет работать? Дело в том, что у меня уже есть инвертер очень хороший, давно покупал, но он 12 - 220.
 
Не будет. Надо брать контроллер МРРТ 24/12Вольт
 
Вам нужен контроллер МРРТ 40А 12/24Вольт на одну панель .
 
Доброго дня/вечора.
Є підключені послідовно чотири акумулятори по 12В,є одна сонячна батарея 350Вт,є два сонячних бюджетних контроллерів типу KW1230 12/24 30A.Власне,питання:як правильно підключити контролери до акумуляторів для їх підзарядки?Контролери однакові і мають спільний плюс( тобто не мають гальванічної розв'язки) і будуть під'єднані до однієї панелі.
 
Бажано прочитати документацію і знайти пускові струми. Або заміряти. Від цього відштохуватись.
1. Сторона АС
Пусковий струм асинхронного двигуна може миттєвим сплеском сягати значень навіть 5-7 кратного значення від номінального. Ви правильно зазначили, краще знайти в документації. А от заміряти може бути не завжди просто. Бо неспеціалізовані вимірювальні прилади можуть просто не встигнути побачити сплеск в повній мірі. Як варіант - осцилограф, але, не теж не в кожній хаті знайдеться.
Скачав його техпаспорт задля цікавості, але не знайшов там даних про пусковий струм, тільки номінальний 5.5 А.

Якщо теоретично порахувати, то пусковий струм ~38А. Відповідно, потужність пікова і до 8-9 кВт може стрибнути. Виходить, тоді треба розглядати інвертор з піковим навантаженням не менш ніж 10-11 кВт. Пікова зазвичай вдвічі більша за номінальну.
Та це тільки моє припущення, сподіваюся хтось компетентний виправить за потреби.

На практиці коли я запускав холодильник номінальною потужністю 200-220Вт, то мій ваттметр(недорогий цифровий) фіксував стрибок потужності до 1.5-1.6 кВт і потім спад до номінальної через 1-2 секунди, що підтверджує моє теоретичне припущення.

Також ще важливий момент, що такі двигуни можуть живитися виключно від правильної синусоїди. З глибинними насосами я справу не мав, але впевнений, що маю рацію. Тож, треба обирати інвертор з чистим синусом, якщо плануєте живити щось, що має асинхронний двигун в своєму складі, наприклад, котел з насосом циркуляційним, холодильник.

2. Сторона DC
Якщо насос номінально споживає 1300 ВА (Вт), то 12В АКБ повинна забезпечувати струм розряду на рівні
P / V = 1300 ВА / 12 В = 110 А.
Якщо АКБ не літієва, а на сірчаній основі(SLA, AGM, GEL тощо), то безболісним робочим струмом розрядки вважається 0.1-0.2С, де С - ємність АКБ виражена в Ампер*годинах.
Тобто, ємність батареї має бути мінімум 110 / 0.2 = 550 А*год.
Сумнівно, що згадані два акуми пана evgen3525 мають таку сумарну ємність. Навіть якщо вони тракторні по 100А*год кожен, то швидкість розряду втричі більша за нормальну!

Сподіваюсь, приведена схема розрахунку інвертора/АКБ комусь стане в нагоді аби краще розумітися в питанні вибору компонентів. Особливо в час, коли клята русня змушує багатьох із нас шукати варіанти резервного автономного енергозабезпечення.
А власникам СЕС може допомогти краще розуміти що потрібно від акумуляторів в разі коли розглядаєте питання резервного автономного питання, як я зараз придивляюся до акумів типу LiFePo4 та автономного інвертора з Китаю :)
 
Останнє редагування:
Не будет. Надо брать контроллер МРРТ 24/12Вольт
Маю не погодитися з такою категоричною негативною позицією.

Схема

панель 24V + контролер заряда(що на вхід по напрузі може прийняти принаймні 24В + 30% та по струму є запас 30%)
та 12 В батарея(n акумів по 12В кожен) до них

може бути вельми дієвою з технічного боку справи.

Навіть ШІМ-контролер буде працювати, знижуючи 24В до робочих 13-14.5 В (на різних стадіях процесу заряда).
Погоджуся, що МРРТ-контролер має вище(95% проти 60% у ШІМ) ККД та деякі інші переваги, але для тренувань не бачу проблем мати справу з ШІМ-контролером.

Зараз ціна ШІМ-контролера від $10(з Китаю напряму)-$20, не шкода погратися з ним та збагнути як працює зібрана система та придбати вже щось путнє за нагоди ))

Із моїх практичних(поки що тривали лишень кілька днів із ШІМ, а МРРТ взагалі не маю) спостережень, я би спрогнозував таке в реальних умовах взимку:

ШІМ-контролер з панелі збирав би щогодини 40-50% від максимальної потужність панелі, за день(6-7 годин) ~300%
МРРТ-контролер з панелі збирав би щогодини 75-90% від максимальної потужність панелі, за день(6-7 годин) ~600%
Якщо панель 24В і макс струм 10А, то P = 240W.
За добу тоді 300% від 240 Вт= 0.75 кВт*год та 600% = 1.5 кВт*год відповідно.
Ну прожити добу, споживаючи кіловат е/е, це вже принаймні трошки радості ))
І це за умови, що на панель промені падають якомога ближче до нормалі. Та, звичайно погода сонячна, бо в похмуру погоду отримуватимете щогодини не більше 5% від максимуму потужності панелі.
В інші пори року буде вдвічі більше за добу.

Якщо панелей буде більше однієї, то
треба з'єднувати паралельно для варіанту з ШІМ, а для МРРТ можна застосувати мішану схему. Враховувати струми та напруги допустимі для конкретних контролерів від конкретних панелей. Ну і варто враховувати інші нюанси, якими не хочу ще більше перенавантажувати це повідомлення. Для тренування достатньо однієї панелі :)

Виправте(може хто має досвід значний), якщо десь помиляюся.
 
Останнє редагування:
Доброго дня/вечора.
Є підключені послідовно чотири акумулятори по 12В,є одна сонячна батарея 350Вт,є два сонячних бюджетних контроллерів типу KW1230 12/24 30A.Власне,питання:як правильно підключити контролери до акумуляторів для їх підзарядки?Контролери однакові і мають спільний плюс( тобто не мають гальванічної розв'язки) і будуть під'єднані до однієї панелі.
Не зрозуміло, для чого використовувати обидва контролери, якщо панель одна.

Характеристики панелі такі, що максимальний струм(гадаю, що приблизно 10 А) точно є нижчим від 30 А, навіть з урахуванням величезного запасу. Та і напруга (ХХ)холостого ходу панелі вірогідно нижча за 50 В.
Тоді не бачу жодного сенсу задіювати більше одного контролера.

Якщо акумулятори не треба часто рухати, то я би сполучив дві гілки паралельно по два акумулятори послідовно в кожній гілці. Це буде батарея напругою 24 В та подвоєною ємністю, за умови що всі акумулятори однакові. Ця схема доречна, за умови, що напруга ХХ панелі більша за 28-29 В. Інакше - всі акумулятори тільки паралельно і напруга батареї лишається 12 В. Контролер автоматично розпізнає 12 В і 24 В. Треба тільки обрати тип(SLA, AGM, GEL) акумулятрів в налаштуваннях контролера. Якщо акумулятори літієві, то перевірте, чи може цей контролер працювати з ними!
Зверніть увагу, що дроти(плюс та мінус) для підключення контролеру приєднуються на складену батарею по діагоналі. Це не обов'язкова умова, але рекомендована. Це допомагає бодай на крихту краще підтримувати баланс ресурсу акумуляторів.
 

Вкладення

  • IMG_20221223_010117.jpg
    IMG_20221223_010117.jpg
    181,8 Кб · Перегляди: 13
Не зрозуміло, для чого використовувати обидва контролери, якщо панель одна.

Характеристики панелі такі, що максимальний струм(гадаю, що приблизно 10 А) точно є нижчим від 30 А, навіть з урахуванням величезного запасу. Та і напруга (ХХ)холостого ходу панелі вірогідно нижча за 50 В.
Тоді не бачу жодного сенсу задіювати більше одного контролера.

Якщо акумулятори не треба часто рухати, то я би сполучив дві гілки паралельно по два акумулятори послідовно в кожній гілці. Це буде батарея напругою 24 В та подвоєною ємністю, за умови що всі акумулятори однакові. Ця схема доречна, за умови, що напруга ХХ панелі більша за 28-29 В. Інакше - всі акумулятори тільки паралельно і напруга батареї лишається 12 В. Контролер автоматично розпізнає 12 В і 24 В. Треба тільки обрати тип(SLA, AGM, GEL) акумулятрів в налаштуваннях контролера. Якщо акумулятори літієві, то перевірте, чи може цей контролер працювати з ними!
Зверніть увагу, що дроти(плюс та мінус) для підключення контролеру приєднуються на складену батарею по діагоналі. Це не обов'язкова умова, але рекомендована. Це допомагає бодай на крихту краще підтримувати баланс ресурсу акумуляторів.
Доброго ранку.Забув написати що сумарну напругу,яку мають формувати акумулятори повинна бути 48в,тобто вони всі підключені послідовно.При підключенні 2 контроллерів до збірок акумуляторів по 24в -миттєво нагрівається дріт плюса першого контроллерів!Вірогідно це наслідок відсутності гальванічної розв'язки в цих контроллерах.Довелось придбати ще одну сонячну панель і підключити кожен контроллер до своєї панелі-тепер все працює.Акумулятори по 60А підключені послідовно,два сонячні контроллери підключені до своїх сегментів акумуляторів по 24В,і в свою чергу дві сонячні панелі підключені кожна окремо до свого контроллера.
Акумулятори підключено до інвертора Lyuan 48V 3000/6000W з правильним синусом.Інвертор витягує все що мені потрібно (не разом,звичайно)від індукційної плитки 2кВт до скважинного насосу.Проблемна ланка-акумулятори,автомобільні не дуже для таких навантажень підходять,та й ємність замала,але то вже справа майбутньої модернізації (в майбутньому,планую скласти літієву,з вживаних батарей авто Tesla-вже маю вдалий досвід складань батарей до електровелосипеда на 48 та 36в).
Забув ще додати що до кожного акумулятора в домашній СЕС підключено автоматичний зарядний пристрій,які ,в свою чергу увімкнені в мережу через реле часу для вмикання їх вночі (якщо є ЕЕ ,звісно).
 

Вкладення

  • IMG_20221113_140636.jpg
    IMG_20221113_140636.jpg
    1,8 Mб · Перегляди: 25
Доброго ранку.Забув написати що сумарну напругу,яку мають формувати акумулятори повинна бути 48в,тобто вони всі підключені послідовно.При підключенні 2 контроллерів до збірок акумуляторів по 24в -миттєво нагрівається дріт плюса першого контроллерів!Вірогідно це наслідок відсутності гальванічної розв'язки в цих контроллерах.Довелось придбати ще одну сонячну панель і підключити кожен контроллер до своєї панелі-тепер все працює.Акумулятори по 60А підключені послідовно,два сонячні контроллери підключені до своїх сегментів акумуляторів по 24В,і в свою чергу дві сонячні панелі підключені кожна окремо до свого контроллера.
Акумулятори підключено до інвертора Lyuan 48V 3000/6000W з правильним синусом.Інвертор витягує все що мені потрібно (не разом,звичайно)від індукційної плитки 2кВт до скважинного насосу.Проблемна ланка-акумулятори,автомобільні не дуже для таких навантажень підходять,та й ємність замала,але то вже справа майбутньої модернізації (в майбутньому,планую скласти літієву,з вживаних батарей авто Tesla-вже маю вдалий досвід складань батарей до електровелосипеда на 48 та 36в).
Забув ще додати що до кожного акумулятора в домашній СЕС підключено автоматичний зарядний пристрій,які ,в свою чергу увімкнені в мережу через реле часу для вмикання їх вночі (якщо є ЕЕ ,звісно).
Дякую за фото! Значно легше зрозуміти.
Цікава ідея з використанням чотирьох зарядних пристроїв по 12 В, замість одного на 48 В. Думав, що не дуже гарна ідея так робити, але переглянув ціну їхню та вважаю, що схема може конкурувати, за умови, що акумулятори та зарядні пристрої однакові за характеристиками(струм, напруга, внутрішній опір).
Я теж цікавлюся де би акуми електроавтівок набрати. Буду вдячний за інформацію про джерела :)

З питання перегріву провода на контролері, то мені здається, що було КЗ на панелі, якщо контролер вмикає зарядку акумуляторів.
Картинки прикріплені до повідомлення.
Коли додалася панель, то схема змінилася.
Було б цікаво поспостерігати за її життям. Варто заміряти струми на всіх ділянках. Там три кола утворилося і на ділянці між панелями та акумами протилежні струми можуть виникнути. Я би радив зі струмовими клещами побігати позаміряти струми в різних режимах роботи по всіх гілочках схеми. Особливо відбувається що коїться в процесі заряду від сонячних панелей. До речі, контролери можуть показувати протікаючий через них струм та сумарну кількість А*год. Ваші спостереження можуть допомогти послідовникам :)
 

Вкладення

  • IMG_20221224_114227.jpg
    IMG_20221224_114227.jpg
    149,1 Кб · Перегляди: 9
  • IMG_20221224_114321.jpg
    IMG_20221224_114321.jpg
    232,1 Кб · Перегляди: 8
Якщо АКБ не літієва, а на сірчаній основі(SLA, AGM, GEL тощо), то безболісним робочим струмом розрядки вважається 0.1-0.2С, де С - ємність АКБ виражена в Ампер*годинах.
Доброго дня!
Звідки така рекомендація взята?
0.1 - 0.2С для кислотних акумів - це бажаний струм заряду, а не розряду.
Короткодіючий струм розряду може бути і 1С і навіть більше (залежить від характеристик конкретного акумулятора) безболісним для аккумулятора.
 
Дякую за фото! Значно легше зрозуміти.
Цікава ідея з використанням чотирьох зарядних пристроїв по 12 В, замість одного на 48 В. Думав, що не дуже гарна ідея так робити, але переглянув ціну їхню та вважаю, що схема може конкурувати, за умови, що акумулятори та зарядні пристрої однакові за характеристиками(струм, напруга, внутрішній опір).
Я теж цікавлюся де би акуми електроавтівок набрати. Буду вдячний за інформацію про джерела :)

З питання перегріву провода на контролері, то мені здається, що було КЗ на панелі, якщо контролер вмикає зарядку акумуляторів.
Картинки прикріплені до повідомлення.
Коли додалася панель, то схема змінилася.
Було б цікаво поспостерігати за її життям. Варто заміряти струми на всіх ділянках. Там три кола утворилося і на ділянці між панелями та акумами протилежні струми можуть виникнути. Я би радив зі струмовими клещами побігати позаміряти струми в різних режимах роботи по всіх гілочках схеми. Особливо відбувається що коїться в процесі заряду від сонячних панелей. До речі, контролери можуть показувати протікаючий через них струм та сумарну кількість А*год. Ваші спостереження можуть допомогти послідовникам :)
Кліщів ,нажаль,немає.Контроллери найдешевші,обрані тільки з міркувань вартості в умовах обмежених фінансових можливостей,струм вони не показують,тільки напругу на акумуляторній батареї.
 
Доброго дня!
Звідки така рекомендація взята?
0.1 - 0.2С для кислотних акумів - це бажаний струм заряду, а не розряду.
Короткодіючий струм розряду може бути і 1С і навіть більше (залежить від характеристик конкретного акумулятора) безболісним для аккумулятора.
Так, Ви маєте рацію, струм безболісний короткочасний може сягати навіть більше 1С. Але ж ми розглядали умови коли акуми працюють довготривало і щоденно та якомога більше років жили. І щодо струму заряду згоден(10-20% від ємності). Випадки, що перевищуюють ці показники зменшують ресурс роботи акумуляторів, але ж ситуції життєві різні бувають. Ми довше місяця жили без електропостачання та заряджати акумулятор(AGM) генератором доводилося за півтори-дві години в цей період. Акуми це витратний матеріал і кожен користується ним на свій розсуд.

Інфо по усіляким типам акумуляторних батарей я брав із десятків ресурсів через інтернет, в тому числі і іноземних. Це не є секректною інформацією, принаймні по тим типам акумів, що вже опубліковані :)
Я все більше схиляюся до думки, що для вказаних умов роботи краще придбати літіеві(зараз найвигідніші LiFePo4 за відношенням ціна/переваги) раз і надовго. І для них також розрядний струм, що не перевищує 0.2С значно подовжує час життя(при цьому струм заряду 0.3-0.5С є нормальним).
 
Останнє редагування:
Дякую за фото! Значно легше зрозуміти.
Цікава ідея з використанням чотирьох зарядних пристроїв по 12 В, замість одного на 48 В. Думав, що не дуже гарна ідея так робити, але переглянув ціну їхню та вважаю, що схема може конкурувати, за умови, що акумулятори та зарядні пристрої однакові за характеристиками(струм, напруга, внутрішній опір).
Я теж цікавлюся де би акуми електроавтівок набрати. Буду вдячний за інформацію про джерела :)

З питання перегріву провода на контролері, то мені здається, що було КЗ на панелі, якщо контролер вмикає зарядку акумуляторів.
Картинки прикріплені до повідомлення.
Коли додалася панель, то схема змінилася.
Було б цікаво поспостерігати за її життям. Варто заміряти струми на всіх ділянках. Там три кола утворилося і на ділянці між панелями та акумами протилежні струми можуть виникнути. Я би радив зі струмовими клещами побігати позаміряти струми в різних режимах роботи по всіх гілочках схеми. Особливо відбувається що коїться в процесі заряду від сонячних панелей. До речі, контролери можуть показувати протікаючий через них струм та сумарну кількість А*год. Ваші спостереження можуть допомогти послідовникам :)
І так, було кз по плюсу контроллерів,так як + не має гальванічної розв'язки ,тому підключати два контроллери до однієї панелі не можна.
При частіших вимкненнях ЕЕ перемикаю мережеві зарядні пристрої на постійно увімкнені,так як сонячної енергії не вистачає.При цьому не вимикаю і зарядку від контроллерів.
Припускаю,що було б більш ефективно для зимового періоду по окремому контроллеру на кожен акумулятор з окремою сонячною панеллю на кожен контроллер.
 
Дякую за фото! Значно легше зрозуміти.
Цікава ідея з використанням чотирьох зарядних пристроїв по 12 В, замість одного на 48 В. Думав, що не дуже гарна ідея так робити, але переглянув ціну їхню та вважаю, що схема може конкурувати, за умови, що акумулятори та зарядні пристрої однакові за характеристиками(струм, напруга, внутрішній опір).
Я теж цікавлюся де би акуми електроавтівок набрати. Буду вдячний за інформацію про джерела :)

З питання перегріву провода на контролері, то мені здається, що було КЗ на панелі, якщо контролер вмикає зарядку акумуляторів.
Картинки прикріплені до повідомлення.
Коли додалася панель, то схема змінилася.
Було б цікаво поспостерігати за її життям. Варто заміряти струми на всіх ділянках. Там три кола утворилося і на ділянці між панелями та акумами протилежні струми можуть виникнути. Я би радив зі струмовими клещами побігати позаміряти струми в різних режимах роботи по всіх гілочках схеми. Особливо відбувається що коїться в процесі заряду від сонячних панелей. До речі, контролери можуть показувати протікаючий через них струм та сумарну кількість А*год. Ваші спостереження можуть допомогти послідовникам :)
І так, було кз по плюсу контроллерів,так як + не має гальванічної розв'язки ,тому підключати два контроллери до однієї панелі не можна.
При частіших вимкненнях ЕЕ перемикаю мережеві зарядні пристрої на постійно увімкнені,так як сонячної енергії не вистачає.При цьому не вимикаю і зарядку від контроллерів.
Припускаю,що було б більш ефективно для зимового періоду по окремому контроллеру на кожен акумулятор з окремою сонячною панеллю на кожен контроллер.
 
Назад
Угорі