Збирати самому чи купити готову брендову батарею….?

Shkep

Tier3
Реєстрування
3 Чер 2021
Дописи
16
Бали
3
Сонячні панелі
45
Інвертор
30
Доброго дня!!! В назві теми і є питання…Чи замовляти з Ncon ячейки EVE і робити самому збірку з BMS Jikong , чи придбати в Китаї готову батарею на зразок Deye, Sunket,Pylontech… Готова в любому випадку дорожча виходить, але чи варте воно того? Які плюси у заводських збірок?
 
Я за другий варіант, гарантія, хороший корпус, правильно налаштована бмс, інструкція вже розроблена залишилось виконувати її. З мінусів ціна, зазвичай не смарт бмс, проблеми з підбором звязку між батареєю і інвертором, часто елементи не в залізному корпусі.
 
Я вибрав для себе варіант збирати самому.
По ціні де дешевше а де дорожче не все так однозначно. Зазвичай готові батареї дорожчі, але ми не знаємо що там всередині, на скільки якісні компоненти. Можуть бути добрі компоненти а може бути як зазвичай саме дешеве зібране "з гівна і палок". При цьому ціна або така сама як самому збирати або більше.
То виникає питання, а чи варто довіряти китайцям? Своя батарея це своя. Це перевірений з відгуками постачальник комірок, свої якісні дроти, клеми, надійна бмс і автомати. В свою батарею можна закласти необхідний поріг потужності і не переживати, що там щось буде грітися.
Але з такими підходами своя може бути і дорожчою за готову
 
Я так розумію що якщо самому збирати, то BMS JIKONG потім ще треба налаштувати під свої параметри… наскільки це проблематично і де взяти чи то інструкцію чи то поради як це правильно зробити?
 
то BMS JIKONG потім ще треба налаштувати під свої параметри
Так, JIKONG. Я інші крім делі навіть не розглядав.
По налаштуванням там все просто. На ютубі дуже багато роликів які є параметри, за що відповідають і поради як краще налаштувати. Наприклад:
 
Я так розумію що якщо самому збирати, то BMS JIKONG потім ще треба налаштувати під свої параметри… наскільки це проблематично і де взяти чи то інструкцію чи то поради як це правильно зробити?
Нема там нічого складного я збирав на літій іоні на 12 вольт 250 ампер, фокус в тому що все треба купувати окремо клеми корпусбмс і комірки ну і відповідно розміщення клем, в налаштуваннях взагалі все просто, і цього разу я буду збирати сам бмс з інвертором вже в дорозі.
 
Які плюси у заводських збірок? Плюс в тому, що купив і забув, не витрачаючи час та нерви. А ще вони масштабуються дуже легко - просто поруч поставив ще один та пару дротів кинув разом з BMS кабелем та й годі.

Раніше ходили чутки, що при купівлі комірок хитрі китайці на 10 нормальних одну підгулявшу відправляють. Або зараз на 5 нормальних 5 трохи сильніше поношених. Тому майстри купляють їх сотнями, а потім сортують за внутрішнім опором та за ємністю, якщо час є.
Якщо комірки не з однієї партії, то краще ставити додатково великі пасивні балансири.
Ось купили ви акумулятрні комірки, вони ідеальні та з однієї партії, а на пошті ними в футбол зіграли - теж ризик. Тема є тут поруч.

Далі - монтаж дротів. Коли збирали малі акуми, то люди паяли комірки, що для них шкідливо. Не купляти ж заради одного акума зварювальний апарат? А якщо помилитися? А якщо погано закріпити дроти? Це, звичайно, не стосується майстрів, які постійно дроти крутять.

Налаштування. Чому горіли та вибухали акуми у людей? Бо про температурний датчик не чули, овердофіга амперів на зарядку давали - і це все на звичайний літій, не LiFePO4.

Збірка. Зараз всі знають, а раніше не кожен чув, що призматичні комірки потрібно щільно стягувати між собою і розділяти діелектричними пластинами.

Корпус коштує грошей. А нашо той корпус, коли можна в термоусадку запроторити і все? Але ж так можна з часом пошкодити акум випадково.

Якщо взяти брендовий акум, то, наприклад, Deye його сама автоматично розпізнає. Якщо ж зробити свій, то доведеться власноруч параметри акума вводити в налаштуваннях. Краще, коли є канал зв'язку між BMS та інвертором, щоб BMS попереджала, коли їй погано і вона збирається вимкнутись, бо якщо раптово акум вимкнеться під час роботи (заряду), то може пошкодитись частина інвертора.
 
Раніше ходили чутки, що при купівлі комірок хитрі китайці на 10 нормальних одну підгулявшу відправляють.
Ніхто не гарантує що все буде ок на вже зібраній батареї

Коли збирали малі акуми, то люди паяли комірки, що для них шкідливо
Як на мене взагалі немає сенсу купувати малі комірки і паяти. Якщо самому збирати то це великі ємні батареї на гвинтах\шпильках.

Бо про температурний датчик не чули, овердофіга амперів на зарядку давали - і це все на звичайний літій, не LiFePO4
Треба брати толкові бмс. Ніхто не хаперечує, що якщо сам збираєш батарею то треба трохи розуміти що робиш

Корпус коштує грошей
Кожен сам для себе вибирає який треба корпус чи взагалі він треба

автоматично розпізнає.
Знову таки питання в якісній бмс, де є комутація з інвертором
 
Ніхто не гарантує що все буде ок на вже зібраній батареї
Гарантія від продавця =)

А якщо серйозно, то дійсно, можна зібрати кращу батарею самому, якщо маєш час, знання та досвід.
 
Тебе ніхто питати не буде, найдуть 1001 причину відмовити в гарантії.
Якщо вам попався продавець козел то це значить що всі такі, є фірми що торгують офіційно, роблять діагностику, перевіряють журнал втручань в bms і міняють або ремонтують обладнання.
 
Якщо вам попався продавець козел то це значить що всі такі, є фірми що торгують офіційно, роблять діагностику, перевіряють журнал втручань в bms і міняють або ремонтують обладнання.
Я жодному продавцеві батерей недовіряю, луплять в три шкури і потім кінці в воду.
 
Вчитись, пізнавати та робити самому.
бариги накручують 100-200%, а всередині - лайно. Пука відосів як вскривали ті батареї, який там жах
 
Умовні пілонтечі -теж з косяками і дохнуть, в плані надійності без різниці. Зібрав нещодавно 14.3 кв*г, вийшло десь 1950 баксів чисто по матеріалам:
290*4€=1160 € комірки
150 баксів бмс
40 баксів екран
250 баксів корпус
78 баксів конектори(metabee, дуже задоволений)
120 баксів кабелі/наконечники(в середені йдуть попарно 2 х 50мм2 «+» і 2х50мм2 «-», з інвертора на батарею 70мм2)
Ще баксів 50 різні шинки, ізолятори, запобіжники і т.д.
А тепер до інструментів:
Тестер внутрішнього опору фнірсі+щупи:
2.5к грн
Опресовщик для наконечників - 2к грн
Крімпер для маленьких ізольованих кільцевих наконечників - 600 грн
Паяльник, викрутки, термофен, ключі з торцевими головками вже були.
Таку ж саму збірку, в майже такому ж самому копусі на ютубі за 2500 продають, тому умовно 500 баксів різниці без врахування інструментів.
Фото:
IMG_4946.jpegIMG_4945.jpeg
Бонус інфо:
1)Кабелі рекомендую замовляти з США
з batterycablesusa - доволі гнучкі кабелі з температурним ренджем до +105 градусів, у китайців на аліку якісь неадекватні ціни. А в нас є тільки ПВ3 який ну ніяк не годиться.

2)Шпильки з такими терміналами краще не використовувати, в мене просрочився локтайт і при закручуванні гайки з резинкою шпильки тупо провернуло і вирвало 6 терміналів :)
IMG_4949.jpegIMG_4948.jpeg
Дякуючи вищим силам - в Україні є людина яка за копійки переварює лазером краще ніж завод - Zharv, попросив всього 200грн за комірку.
3) Алюмінієва електротехнічна шина(марка сплаву не вказана) 4мм має гірший перехідний опір ніж заводські 2мм мідь. При чому що шліфуй що не шліфуй - однаково. Можливо можна щось виграти з пастами, але я вважаю що краще вже робити мідь 4мм і лудити або юзати завод. Як альтернатива - можна обжати 2 х 50мм2 кабеля (видно на першому фото), опір виходить 0.07мОм замість 0.11 мОм у заводської пластини (мірялося по центру термінала до зварки), але вони в ізоляції тому в плані тепловіддачі буде гірше і те на те й вийде.
4) Краще зробити тачечку і збирати на ній, по грошам вишло 1800 на метал + колеса і пів кг електродів бо таскати дуру 120 кг так собі задоволення, мабуть.
5) Текстоліт - краще взяти лист 1х2 м 0.5мм, він скручується в рулон, ріжеться побутовими ножицями як картон, економія - 1000грн, по часу мінус година з перекурами і перекусами:)
 
Останнє редагування:
Ось ще одне відео для тих хто верещить купуй зібране.
.
 
Назад
Угорі