FAQ Огляд інверторів Deye - Загальна тема

Я так розумію ви стверджуєте, що у ліфера є залежність падіння напруги на АКБ під навантаженням, в залежності від залишкової ємності? Тобто чим менша залишкова ємність АКБ, тим більше буде падіння напруги при навантаженні АКБ одним і тим же струмом... Да, це логічно. І це дійсно можна використовувати для визначення залишкової ємності. І дійсно, коли добре знаєш свій АКБ, то можна "на глазок" визначати ємність. Але...

1. Я впевнений, що це падіння напруги залежить від температури АКБ. Ліфер це хімічний істочник струму, температура впливає на швидкість хімічних реакцій. Тому АКБ якій ви знаєте при 25 гр. перетвориться на зовсім "незнайомий" для вас АКБ наприклад при 5-10 градусах. Це перша причина, чому цей метод визначення ємності не набув поширення.

2. Другі причина непоширення цього методу це те, що залежність Напруга-Струм-Температура-Ємність будут індивідуальні для кожного виробника ліферу. Тому що швидкість хімічної реакції також залежить від концентрації реагентів. Тобто будь які зміни у складі електроліту залитого у комірки, будуть впливати на залежність. А заливають дуже різне. У когось 4К циклів, у когось 6К заявлено...

3. Третя причина в тому, що площа контакту реагентів також впливає на швидкість хімічних реакцій. Тому є підозра, що залежність Напруга-Струм-Температура-Ємність буде індивідуальна для комірок різного розміру.

4. Думаю фахівці в області електрохімії легко сформулюють ще декілька причин...

А SOC рахується звичайним кулометром/кулонометром. Задаємо емність АКБ і рахуємо час та ампери. На основі їх розраховуємо остаточну ємність як різницю заданої ємності АКБ і спожитої ємності у ампер-годинах. Да, температура впливає... Але кулометру байдуже на хімію електроліту та площу контакту (розмір комірок).

Саме тому зараз всюди на ліфері SOC по кулометрам, а не ваш метод, нехай і більш точний для окремого АКБ.
ну так, треба для своєї збірки експериментальним шляхом все порахувати і потім їздити в правильних діапазонах.
Більшість людей якраз заморочуються батареями, знайти правильні значення туди сюди, то якшо вони проінвестують свій час і ентузіазм у вивчення вольтажів для кожного С своєї батареї, матимуть все точно і гарно. А не тратити пів року рік у приборкання балансирів, оновлення BMS прошивок, тощо...
Мені пішло 1 місяць на вивчення усього в теорії і 1 місяць практики, шоб вивчити усе і дослідити бездоганно, тепер моя система
працюватиме 20-30 років без жодних сюрпризів.
 
У вас шось зламалось. До 51 вольт воно може впасти після розряду 80%, а не просто так.
Хіба шо ви навантажуєте його 1С навантаженням.
Ше покажіть Load на графіку.
Мав на увазі, що протягом дня.
В налаштуваннях виставлено заряджання "нічним тарифом", а протягом дня SOC батареї знижується зі 100% до 20%, при тому, що напруга на батареї знижується лише на 2В (зі 53,5В (3,35В на ячейку) до 51,3В (3,2В на ячейку)).

На піках споживання - чайник
 

Вкладення

  • LP.jpg
    LP.jpg
    20,4 Кб · Перегляди: 4
Мав на увазі, що протягом дня.
В налаштуваннях виставлено заряджання "нічним тарифом", а протягом дня SOC батареї знижується зі 100% до 20%, при тому, що напруга на батареї знижується лише на 2В (зі 53,5В (3,35В на ячейку) до 51,3В (3,2В на ячейку)).
це не лише на 2 В, в мене після 8 кВт*год з 16 розрядки зменшується на 2 В з 54v на 52v!
51v у мене це 12 кВт*год,
а 50v це 15 кВт*год
bff.JPG


Окрім того, у вас Float замалий (53.6В), виставте краще 54.2 вольт, якшо заряджаєте 8 годин щоночі.
Чому ви заряджаєте з півночі, а не з 23 години?
Щоб зарядити і збалансувати збірку, можете виставити напругу зарядки 54.2 вольт протягом 8 годин з 23 до 7 ранку і завтра, теоретично, буде збалансована батарея. Бо за ті проміжки шо у вас виставлені вона не встигає ні зарядитись ні абсорбувати достатньо енергії і зранку навіть як показує 100% SOC, насправді він у вас 30%-40% і тому падає на 20% як тільки рекалібрується вольтажами.
 
Останнє редагування:
Мені пішло 1 місяць на вивчення усього в теорії і 1 місяць практики, шоб вивчити усе і дослідити бездоганно.
Як мені подобаються люди, які щось знають бездоганно і однозначно! За їх еволюцією у часі цікаво спостерігати :)
 
батареї, при тому, що напруга в батареї падає з макс 53,5 (100% SOC) до 51,2-51,3V (20% SOC).
Максимальні значення напруги в 55,3V лише при заряді, і провалюються до 53,5 при відключенні заряду

У вас якась плутанина у цифрах. Якщо 53.5 це у вас 100% SOC, то відкіля узялося "максимальне значення напруги 55.3V"?
Зазвичай напруга 100% SOC - це і є максимум, до якого заряджають АКБ.

Далі. Будь який ліфер, коли припиняють його заряд, даже без навантаження, через декілька годин повернеться до напруги біля 3.3В на комірку. Якщо старенькі/Б/В комірки, вони мають більший саморозряд, то досить швидко повернеться. Якщо комірки нові, то по мірі наближення до 3.3В швидкість падіння напруги буде уповільнюватись. І останні 1-2 соті можуть днями падати.

Далі. Я не зовсім зрозумів з вашого повідомлення, до якої напруги у вас падіння. В одному місті ви пишете, що з 53.5 до 51.2 падає. Якщо так, то це не добре. Але нижче ви пишете, що при припиненні заряду у вас падіння з 55.3 до 53.5. Якщо так, то це може бути якщо збірка не збалансована. Декілька комірок в збірці мають менший заряд за інші, і ці комірки падають на 3.3В швидко після припинення заряду. Вот ви і маєте на АКБ швидке падіння до середнього 3.34 на комірку (53.5/16=3.34). Просто збалансуйте збірку.
 
Що це за "помилка":"F"? Інвертор Deye SUN-30k-SG01HP3-EU-BM3
Де взяти прошивку і як перепрошити його?XRecorder_Edited_13012025_121538.jpg
 
Що це за "помилка":"F"? Інвертор Deye SUN-30k-SG01HP3-EU-BM3
Де взяти прошивку і як перепрошити його?Переглянути вкладення 6382
гляньте чи мережеві AC кабелі норм приєднані, чи напруга не просідає нижче чи вище за 200 В, тощо. Шось з АС
Перебої з напругою в електромережі.1. Перевірте, чи знаходиться напруга змінного струму в межах захистумережі;2. Перевірте, чи надійно і правильно підключені кабелі змінного струмудо електромережі;3. Зверніться за допомогою до нас, якщо не вдається вирішити проблему

Можливо в 8 ранку в вас мережа просідає чи шо.
 
У вас якась плутанина у цифрах. Якщо 53.5 це у вас 100% SOC, то відкіля узялося "максимальне значення напруги 55.3V"?
Зазвичай напруга 100% SOC - це і є максимум, до якого заряджають АКБ.

Далі. Будь який ліфер, коли припиняють його заряд, даже без навантаження, через декілька годин повернеться до напруги біля 3.3В на комірку. Якщо старенькі/Б/В комірки, вони мають більший саморозряд, то досить швидко повернеться. Якщо комірки нові, то по мірі наближення до 3.3В швидкість падіння напруги буде уповільнюватись. І останні 1-2 соті можуть днями падати.

Далі. Я не зовсім зрозумів з вашого повідомлення, до якої напруги у вас падіння. В одному місті ви пишете, що з 53.5 до 51.2 падає. Якщо так, то це не добре. Але нижче ви пишете, що при припиненні заряду у вас падіння з 55.3 до 53.5. Якщо так, то це може бути якщо збірка не збалансована. Декілька комірок в збірці мають менший заряд за інші, і ці комірки падають на 3.3В швидко після припинення заряду. Вот ви і маєте на АКБ швидке падіння до середнього 3.34 на комірку (53.5/16=3.34). Просто збалансуйте збірку.
В налаштуваннях BMS напруга при якій припиняється заряд 3,6В * 16 = 57,6, а для інвертора значення 55,2 В максимальна напруга заряду
ось по комірках вольтажі
 

Вкладення

  • v16.png
    v16.png
    37,7 Кб · Перегляди: 15
це не лише на 2 В, в мене після 8 кВт*год з 16 розрядки зменшується на 2 В з 54v на 52v!
51v у мене це 12 кВт*год,
а 50v це 15 кВт*год

Окрім того, у вас Float замалий (53.6В), виставте краще 54.2 вольт, якшо заряджаєте 8 годин щоночі.
Чому ви заряджаєте з півночі, а не з 23 години?
Щоб зарядити і збалансувати збірку, можете виставити напругу зарядки 54.2 вольт протягом 8 годин з 23 до 7 ранку і завтра, теоретично, буде збалансована батарея. Бо за ті проміжки шо у вас виставлені вона не встигає ні зарядитись ні абсорбувати достатньо енергії і зранку навіть як показує 100% SOC, насправді він у вас 30%-40% і тому падає на 20% як тільки рекалібрується вольтажами.
Змінив на 54,2
заряджання виставлено з 23 до 00 год у 50%, далі з з 00 до 07 год - на 100%
ось налаштування для ESP32
 

Вкладення

  • y1.png
    y1.png
    53,1 Кб · Перегляди: 13
  • y2.png
    y2.png
    38,3 Кб · Перегляди: 13
Останнє редагування:
гляньте чи мережеві AC кабелі норм приєднані, чи напруга не просідає нижче чи вище за 200 В, тощо. Шось з АС
Перебої з напругою в електромережі.1. Перевірте, чи знаходиться напруга змінного струму в межах захистумережі;2. Перевірте, чи надійно і правильно підключені кабелі змінного струмудо електромережі;3. Зверніться за допомогою до нас, якщо не вдається вирішити проблему

Можливо в 8 ранку в вас мережа просідає чи шо.
Та ніби нормально приєднані, напруга може тут просідати я змушений опустити нижній поріг на 135в, тому що часто вимикався інвертор по захисту від заниженої напруги.
 
Та ніби нормально приєднані, напруга може тут просідати я змушений опустити нижній поріг на 135в, тому що часто вимикався інвертор по захисту від заниженої напруги.
тоді ясно, міняйте лінію, бо пристрої погорять, а інвертор правильно працює
 
Що це за "помилка":"F"
Це, схоже, глюк програмного забезпечення. Якщо інвертор підключено до WiFi, треба написати китайцям у підтримку. Володієте англійською - чудово. Якщо ні - використайте гугл-перекладач. Опишіть їм проблему, бажано з фото, та надайте серійні номери логера та інвертора. Вони дистанційно допоможуть. Причому доволі швидко. Звертатись можна на service@deye.com.cn листом, або написати прямо у чат підтримки у WhatApp. Ось посилання. У чаті відповідають буквально онлайн, але краще писати до обіду, різниця у часі.
 
Без Time Of Use батарея заряджається до 100% від мережі або від сонця, якщо можливо. Живлення навантаження йде від сонця або мережі. Батарея підтримується 100% зарядженою.
Перевірив як працює інвертор за межами розкладу... На жаль написане вище не відповідає дійсності.

На середу зняв галку у розкладі. О 00:00 інвертор почав заряджати АКБ. Але до 100% АКБ не догнав. Заряд зупинився на 99% SOC і далі SOC не росте. Ніч АКБ простояв на заряді. Вище 55.1В напруга не росте.

Справа в тому, що з незрозумілих причин, маючи у налаштуваннях RCV БМС 55.2В, інвертор заряджає АКБ лише до 55.1В і на цьому зупиняється (см фото). Відповідно лічильник SOC у БМС не скидається. БМС не може перейти у float режим.

Я в інеті ролик бачив, де чел розповідав, що DEYE дає на АКБ напругу на 0.1 меньшу, за встановлену у БМС... бачив і не розумів, про що людина говорить. Але зараз схоже розумію.

Це дурня, но за розкладом DEYE заряджає АКБ точно до напруги вказаної в RCV у налаштуваннях БМС. А коли інвертор заряджає АКБ за межами розкладу, то до напруги RCV - 0.1В. Чому, навіщо таку дурню робити - не зрозуміло. Чи на всіх прошивках так - не знаю.
 

Вкладення

  • Screenshot_2025-01-15-07-02-14-251_com.igen.xiaomaizhidian.jpg
    Screenshot_2025-01-15-07-02-14-251_com.igen.xiaomaizhidian.jpg
    320,2 Кб · Перегляди: 13
  • Screenshot_2025-01-15-07-02-05-635_com.igen.xiaomaizhidian.jpg
    Screenshot_2025-01-15-07-02-05-635_com.igen.xiaomaizhidian.jpg
    354,3 Кб · Перегляди: 13
Останнє редагування:

Вкладення

  • IMG_4962.PNG
    IMG_4962.PNG
    204,4 Кб · Перегляди: 4
Відключить в налаштуваннях BMS float режим. Після чого SOC у BMS скинеться на 100%
Дякую, збирався це зробити тому, що також помітив, JK BMS на прошивці 15.35 (у мене саме вона) тримає на лічильнику SOC 99% і показує 100% схоже лише у момент переходу на float. Тобто коли балансування АКБ закінчилося. На вихідних доберусь до БМС, відключу флоат.

Але справа в іншому. 100% SOC у мене це 3.45 на комірку. Я більшу частину часу тримаю АКБ при SOC 95%, це 3,325 на комірку. Тому, що помітив - АКБ при 3.45В тягне безперервно на себе невеликий зарядний струм. Десь біля 0.6-1А, тобто біля 30-50Вт. Я так розумію, це щось типу компенсації саморозряду АКБ. Без заряду комірки намагаються на 3.3В повернутися, і щоб підтримувати на них 3.45В потрібен маленький, але заряд.

Коли є сонячні панелі і заряд переважно від сонця, на ці 30-50Вт можна не звертати уваги. Но в мене система без панелей, лише мережа-інвертор-АКБ. Заряд АКБ відбувається від мережі і я плачу за кіловати гроші. А безперервні наприклад 40Вт - це 1 кВт-година на добу, або +30 кВт годин на місяць. Гроші не великі, але навіщо платити, якщо можна не платити? А коли тримаю АКБ на 95 SOC, він споживає безперервно до 10 Вт.

Але є проблема. Коли SOC не на 100%, на АКБ повільно але постійно падає напруга. Кожний розряд-заряд АКБ дещо знижує напругу на АКБ, хоча SOC залишається на 95%. Чого це так відбувається... ну як я розумію, коли інвертор заряджає АКБ лише до 95% при заряді відсутній этап СV. Є лише CC при якому АКБ досягає 95% SOC і інвертор припиняє заряд. Лічильник ампер на БМС дещо бреше, чуть занижує ампери, тому при кожному циклі АКБ дещо "не до заряджається", хоча SOC досягає 95%.

Я це помітив, коли протримав АКБ на 95 SOC тиждень (кожного дня відключали світло) я побачив, що якось швидко АКБ втрачає % SOC. Почав заряджати АКБ з 95 до 100% SOC і у мене в АКБ зайшло біля 4 кВт-годин. Це у рази більше 5% ємності... Зарядив до 100% і все стало добре.

Тому зараз я керую інвертором у ручному режимі. Тиждень на 95 SOC і на вихідних один раз ставлю заряд до 100% SOC. Але бажано щоб все це інвертор робив сам. Тому я питав раніше про розклад на тиждень та ін. Була надія, що можна викинути з розкладу 1 день і отримати режим, коли за розкладом АКБ тримається на 95% SOC, а один день без розкладу АКБ заряджається до 100%, балансується, скидає лічильник SOC і при напрузі флоат чекає наступного дня, коли повернеться за розкладом до стану 95%.

І якби не оця незрозуміла поведінка інвертора (писав вище про RCV-0.1В), все спрацювало б як я задумав... Але нажаль не вийшло. Можливо відключу на БМС флоат мод, і все ж викину з розкладу 1 день тижня. Буде інвертор весь цей день тримати АКБ при 3.44В (55.1/16=3.44В) і дещо буду втрачати на кВт-годинах, але якщо лічильник SOC буде доходити до 100% і скидатися - мабуть буде робочий варіант, на якому інвертор можна залишити на місяці без "ручного керування % заряду".

Або переходити на роботу АКБ без SOC, по напругам, як пропонує шановний Crowl... Дуже не хочу це робити.
 
Останнє редагування:
Колеги, я знову про оте кляте балансування батарей....
Третю добу дивлюся як то одна, то інша батарея балансуються по 6-8 годин....
З'явились деякі нові думки....
8 батарей підключено паралельно штатними кабелями (25 кв.мм, 1,5 м) відповідно до схеми виробника (приатачив).
Сумарно 4 "плюси" і 4 "мінуси" штатними кабелями йдуть на 2 пари клем інвертора.
Напруга на батареях мала б бути однакова (паралельне ж з'єднання), але дивлюсь на графіки окремо кожної батареї і в один і той самий час на графіках бачу напруги від 53,2 (на батареях, що не "бігають" туди-сюди) до 56,9 (на тій що балансуються).
Може насправді причина такої "пилки" не в прошивках і алгоритмах, а банально в опорі кабелів та конекторів?
Може є сенс підключити кожну батарею обома клемами до товстої шини найкоротшими кабелями?
(так, це трохи затратно по часу і коштам...)
Місяць система працювала на 6 батареях (2 по 3) - і "пилку" жодного разу не бачив.
P. S. Прошу шановного "експерта" не пропонувати перейти з SOC на напругу )))
 

Вкладення

  • 2025.01.13 батарея номер 3 - 05402000C9130682.JPG
    2025.01.13 батарея номер 3 - 05402000C9130682.JPG
    52,8 Кб · Перегляди: 18
  • Записати.JPG
    Записати.JPG
    67,1 Кб · Перегляди: 18
Назад
Угорі