Запитання по гібридним інверторам та АКБ для створення UPS на весь дім

Поки швендяла по алі придивалася к такій іграшці. Може покритикуєте?
Моє споживання виходить десь близько 1 - 1.2 кВт на добу - це ноутбук з двома відеокартами (ех, якби ж то знати 2 роки тому..), циркулярний насос котла, компи членів родини. За холодильник сильно не переймаюся - зараз холодно, це не те що +30 влітку.
Але в перспективі розглядаю додання старлінку до цього зоопарку
Дуже імпонує що воно мобільне, зараз це особливо важливо. У разі чого - кинув його в машину і зробив ноги у інше місто.
 
Поки швендяла по алі придивалася к такій іграшці. Може покритикуєте?
Жаль там отзывов нет, но если все как на картинках и в характеристиках, то для дома для семьи более чем, по сути тот же экофлоу только дешевле и вдвое мощней
А как оно на самом деле никто не знает

Ну и есть вероятность что таможня добавит налогов

Тут на форуме в разделе продажи продается нечто похожее только ценник 6500$ :)
 
Так, я бачила :) І як виявилося була зовсім не готова до прайсу.
Додам пару слів про генератор. Як на мене - поодинці ні генератор, ні інвертор не вирішують проблему автономності так щоб почувати себе сухо та комфортно. Енергія генератору дорога, і це з урахуванням вельми помірних аппетитів ( з моїм споживанням - він жре 0,7 л бензу за годину, та 0,5 л мастила на 100 мотогодин ) інвертер та батареї теж звісно не дешеві прилади, але гучність та ресурс однозначно виграють.
Загалом я планувала в основному сіткою заряжати батарейний блок, а ген використовувати у тих випадках коли в батареях недостатьно енергії. А тепер сиджу оце і думаю - скільки ж часу заряджається батарея інвертору?
 
Поки швендяла по алі придивалася к такій іграшці. Може покритикуєте?
Вітаю! Так, бачив цей універсальний комбайн "все-в-одному", це хороша штука, якщо не хочеш заморачуватись, а поставити і забути. Він на Аліку зараз коштує десь стільки ж, скільки Екофлоу Дельта на 1.3 кВт*год у наших перекупів, а при цьому незрівнянно кращий по функціях, потужності, ємності і т.п.

Але особисто для себе я такий не розглядаю - тут в одному корпусі поєднані довгоживучі компоненти (гібридний інвертор) та короткоживучі (АКБ). Мені ж більше подобається ідея, коли вони окремо, адже це дає можливість для заміни, ремонту, апгрейду, дооснащення, банально, можна понести на ремонт інвертер 10кг, а батареї залишити вдома. Короче, це як ноутбук проти десктопа. Але, звичайно, вибирачи між Ecoflow та цим, jsdsolar 5KW All In One Solar System, варіант очевидний. Єдине, як ви будете тягати оті майже 60кг...

P.S. Зараз облизуюсь на оцей Поверволл. По ціні за 1 кВт*год = 7.5к грн він у безумовних лідерах для LiFePO4 і конкурує навіть із дешевими свинцево-кислотними. А ще тут не треба парити мозг про сумісність, послідовне підключення кількох АКБ, балансери, BMS і все таке... Да і, на мою думку, маючи 10 кВт*год резерву, можна забути про бензогенератор назавжди. Але ось загальна ціна... :eek:
 
  • Like
Реакції: mib
Я так понял что меняете каждых 100 часов надо 50 дольше проживет

Если lifepo4 батареи то за 2 часа можно зарядить было бы чем

Если свинец то полный заряд 8-12 часов

С октября я генератором натарахтел около 20 часов, это или 4 или 5 раз заводил

Так в основном на акб сидел но у меня не было длинных отключений 4-8 часов максимум, батарей если высадить в ноль в состоянии новых хватило бы на сутки но я так никогда их не разряжал и сейчас в них от 50 до 70% емкости точно не знаю, хотел сделать КТЦ но забыл выключить расписание на релешке и через 11 часов было подано питание на заряд, и вот сколько там еще было не известно, может час, а может и пять
 
P.S. Зараз облизуюсь на оцей Поверволл. По ціні за 1 кВт*год = 7.5к грн він у безумовних лідерах для LiFePO4 і конкурує навіть із дешевими свинцево-кислотними. А ще тут не треба парити мозг про сумісність, послідовне підключення кількох АКБ, балансери, BMS і все таке... Да і, на мою думку, маючи 10 кВт*год резерву, можна забути про бензогенератор назавжди. Але ось загальна ціна
Меня пугает цена, она какая то малореальная даже для китая, да еще и бесплатная доставка, у миста за такой вес около 300$ выйдет, может конечно промо и нарабатывают отзывы но я бы подождал ибо почти во всех товарах у этого продавца заказы есть, а отзывов нет
 
Я так понял что меняете каждых 100 часов надо 50 дольше проживет

Если lifepo4 батареи то за 2 часа можно зарядить было бы чем

Если свинец то полный заряд 8-12 часов

С октября я генератором натарахтел около 20 часов, это или 4 или 5 раз заводил

Так в основном на акб сидел но у меня не было длинных отключений 4-8 часов максимум, батарей если высадить в ноль в состоянии новых хватило бы на сутки но я так никогда их не разряжал и сейчас в них от 50 до 70% емкости точно не знаю, хотел сделать КТЦ но забыл выключить расписание на релешке и через 11 часов было подано питание на заряд, и вот сколько там еще было не известно, может час, а может и пять
Навчена вже гірким досвідом з машиною - міняю через 60. Через 100 - це по регламенту :)
У мене є добрячий зарядний пристрій Bosch c7, але це ж тільки для свинцю, для літій-фосфату на жаль не підійде
 
Меня пугает цена, она какая то малореальная даже для китая, да еще и бесплатная доставка, у миста за такой вес около 300$ выйдет, может конечно промо и нарабатывают отзывы но я бы подождал ибо почти во всех товарах у этого продавца заказы есть, а отзывов нет
Ага, только сейчас обратил внимание: This store has been open since Dec 1, 2022.
Есть ещё jsdsolar Official Store с тем же товаром и теми же ценами, пустыми пользовательскими обзорами, открытый 20 июля, тоже подозрительно...
 
  • Like
Реакції: mib
Не увидел там м лету на сколько она ампер, но судя по толщине проводочков скорее 4-6 ну может 8, это не отменяет ее хоошести но аккумулятор на 200 а/ч она будет заряжать больше суток

Да для лития там чуть другая зарядка, но в вашем случае в любом случае мощность маловата
 
Вітаю, спільното!

Я із тієї когорти українців, які потрапили на цей форум через постійні блекаути і хочуть вирішити проблему не через покупку бензо- чи дизельного генератора. Але, будучи не спеціалістом у темі СЕС та ніколи раніше не стикаючись із цим, б’ються лбом об купу підводних каменів, проблем та запитань, на які непросто знайти відповідь. Власне, будучи читачем вашого форуму уже з тиждень, відповідей на свої питання я не знайшов, тому вирішив запитати сам.

Отже, живу в таунхаусі, в який заведено 11 кВт 1 фаза. Спочатку було 5 кВт, але дещо не хватало у надзвичайно рідкісні випадки, тому пару років назад розширив до максимуму, до 11 кВт.

Як тільки почались блекаути, з’явилась ідея купити окремо автомобільний акумулятор великої ємності, окремо зарядний пристрій для нього, щоб підтримував цю ємність, і окремо інвертор бажаної потужності. Але наші перекупи озвіріли - перебрендовані китайські інвертори на пару кВт коштують під 10к грн, зарядні десь 5к грн, а, наприклад, китайський перебрендований гелевий АКБ на 12V 200A*h уже десь за 20к грн.

Друзі порадили набагато кращий варіант - так я дізнався про гібридні інвертори із AliExpress. Дійсно, набагато краще — гібридний інвертор об’єднує в собі доволі потужний інвертор на 220V, інтелектуальний зарядний пристрій, що підтримує і свинцеві, і AGM, і GEL, і навіть літієві, чиста синусоїда, WiFi, має можливість підключити сонячні батареї в перспективі, а ще переключає живлення будинку на АКБ у разі пропажі зовнішнього електропостачання миттєво, діючи, як “гігантський UPS” на весь дім, єдине, що акумулятор треба окремий.

Мені порадили китайський бренд PowMR із AliExpress. Це не повний гаражний ноунейм, як я розумію - у них хороші відгуки на AliExpress, свій бренд, сайт, хороша функціональність, знайомі знайомих купляли і користуються успішно, і саме головне - це ціна.
Спочатку я зупинився на моделі PowMr POW-HVM4.2M-24V за орієнтовно 20к грн — інвертор потужністю 4.2 кВт був максимальним, що у цього виробника є для акумуляторів на 24V, а для “досягнення” 24V я думав об’єднати два гелеві 12V-акумулятори послідовно (наприклад, два гелевих RITAR DG12-260 12V 260.0Ah, щоб не платити набагато більше за них же, тільки із переклеєними логотипами типу “українських брендів” а-ля Challenger чи Venturo).
Але потім я побачив, що у того же PowMr є моделі, наприклад, PowMr POW-HVM6.2M-48V, які коштують всього на 2к грн дорожче, але вже пропонують суттєво більшу потужність, правда, вимагають 48V, тобто знову треба щось думати із акумуляторами.

Я уже майже готовий на цю покупку, назбирав бюджет, але є кілька питань, які “стопорять” мене, і я не можу наважитись на це все, поки не отримаю відповідей. Власне, закінчую із вступом та переходжу до них.

  1. Чи сумісні китайські гібридні інвертори із такими схемами підключення, коли кілька акумуляторів підключені послідовно заради підвищення їх напруги до 24V чи 48V? На деяких сайтах прямо пишеться, що ця чи ця модель сумісна, але у переважній більшості про таку сумісність нічого не вказано. Чи буде правильно йти зарядка такої послідовно підключеної батареї акумуляторів?
  2. Потужність гібридного інвертора. Я взагалі не до кінця розумію, що це значить, коли пишуть “інвертор потужністю 6.2KW”, наприклад. Я розумію, що це максимальна потужність, яку інвертор може надати, коли його живить сонячна батарея (не мій випадок) чи акумулятор (оце мені і потрібно). Але що, якщо є живлення із мережі? Ну, тобто, припустімо сценарій: до мене заведено в дім 11 кВт, блекауту нема і електрику подають нормально, дома встановлений куплений інвертор на 4.2 кВт, акумуляторна батарея заряджена на 100%, я вмикаю одночасно бойлер, електродуховку, електрочайник та пральну машину, піднімаючи споживання оселі, скажемо, до 7 кВт. Інвертор “пропустить” до мене цю потужність із мережі? Чи його 4.2 кВт будуть обмеженням, більше якого він не дасть мені потужності, навіть працюючи в, умовно кажучи, режимі бай-паса, коли є зовнішня електрика і батареї повністю заряджені?
  3. В яке місце електричної мережі підключається гібридний інвертор? У мене від лічильника на стовпі кабель заходить в дім, там спочатку йде на стабілізатор Елекс Ампер 11 кВт, потім на дифреле, а потім у коробку із автоматами, від яких уже розводка по розеткам та лампочкам. Інвертор має підключатись після стабілізатора, але до дифреле? Чи електрику після інвертора також бажано стабілізувати? Чи інвертор сам виконує функцію стабілізатора для електрики із зовнішньої мережі, як це роблять типові комп’ютерні UPS?
  4. Яка напруга тече між акумуляторами 12V, з’єднаними послідовно? Питаю, щоб знати, кабель якої потужності підбирати, тому що якщо 12V, то для тих же 6кВт (якщо брати той інвертор на 6.2 кВт і навантажити його по-максимуму) це буде 500А, а це кабель має бути ого-го.
  5. Якщо вже чекати інвертор із Китаю, то можна уже почекати і акумулятори. На тому же AliExpress акумуляторна батарея LiFePo4 виробництва JSD Solar на 24V 100A*H коштує 22.5к грн, що десь стільки же, скільки у нас тут коштує гелева АКБ 12V 200A*H від “українських переклеювальних брендів”. Що скажете, це хороший варіант для моїх потреб, беручи до уваги, звісно, що в документації до інвертора прямо сказано, що він уміє заряджати LiFePo4?
Багато писанини, дякую, якщо прочитали, і буду ще більше вдячний вашим відповідям, порадам та підказкам.
1. Інвертору пофігу які акуми та як вони поєднані. Головне - це забезпечити його постійним струмом допустимого діапазону на вході. Практично всі інвертори такого класу можуть заряджати акуми всіх поширених типів.
В налаштуваннях інвертора просто один раз треба обрати тип акумів і він застосує правильну програму процедуру заряду. Три етапи зарядки: bulk, absorbtion, float. І для кожного типу кумів вони різні за напругами.

2. В доповнення відповіді раніше додаю специфікацію. Для айтішника не є проблемою, що вона англійською :)

3. Куди краще підключити інвертор варто дивитися на розподільчий щиток :)
Я би поставив його між стабілізатором та дифреле, щоб воно і далі виконувало захисну функцію. При цьому, гадаю, для нормальної роботи потрібно заземлити нейтраль інвертора. Ще не розглядав це питання, тож краще перевірити/проконсультуватися. І це за умови що є локальне заземлення. А ставити після стабілізатора, тому що стабілізатор "заточений" краще під ситуації відхилень напруги мережі. Інвертор теж має захист, проте він дорожчій. А ще, у стабілізатора в більшості випадків діапазон робочої напруги ширший від інвертора. Здається(не запамьятав точно, бо в мене стабілізатор і це питання не актуальне) в цього інвертора 180-270 В. Тобто може складатися ситуація, коли інвертор вимикатиметься (наприклад, при 271 В), якщо поставити його до стабілізатора. Не знаю які мережі у вас, а в мене 270-272 В майже завжди вдень...
Треба перевірити, чи працює ваше ДБЖ як стабілізатор. Але в більшості випадків ДБЖ не стабілізує напругу, у випадку наявності мережі просто пропускає бай-пасом, очікує і "підстраховує", якщо напруга впала нижче допустимого рівня. Відкривається діод. Можна погуглити якщо цікаво :)

По суті Powmr інвертор працює точно за таким же принципом і у випадку відсутності сонячних панелей і є ДБЖ.

4. Протікати може струм. Напруга створює умови для цього.
Якщо аналогія, то уявіть грунтові або пісчані дороги зі спуском 12град та 24град. І велосипедисти спускаються ними. Чим крутіше спуск, тим простіше велосипедистам їхати і тим більше веловипедистів може проїхати цією дорогою. Величина нахилу - напруга, кількість велосипедистів - струм, покриття дороги - опір.

Чим менша напруга, тим більший струм має протікати, щоб забезпечити необхідну кількість енергії(в нашому випадку вдвічі).
Чим менша різниця напруг на вході та виході інвертора, тим менші втрати та головне, струм не сягає величезних значень.
Потужність дорівнює добутку напруги та струму.

5. Саме таким шляхом іду і я...
Цей інвертор(як практично і всі такого ж класу) точно уміє заряджати LiFePo4.
 

Вкладення

  • POW-HVM3.2H-24V.pdf
    13,4 Mб · Перегляди: 55
  • POW-HVM3.6M-6.2M说明书.pdf
    19 Mб · Перегляди: 32
@mib Ох, спасибо, что не прошли мимо! Отвечу по пунктам:
  1. Да, всё верно, у меня всё освещение светодиодное и газовый котёл, правда, турбированный и со встроенным циркуляционным насосом, турецкий Protherm Jaguar, так что думаю, что он в 150 Вт ну никак не вложится.
  2. Ваш подсчёт нагрузки не включает два критически важных для меня пункта:
    1. Холодильник. У моих родителей как-то отключили электричество на почти двое суток, холодильник и морозилка потекли, приятного мало.
    2. Домашний, он же рабочий, десктопный ПК (не ноутбук). Я работаю удалённо из дома (ИТ, ага), интернет заведён оптоволокном и как правило не пропадает во время отключений, поэтому можно (и нужно!) работать. Довольно мощный комп, да с двумя немаленькими дисплеями будет тянуть в среднем 500 Вт.
  3. Расширение на солнечные панели как раз планирую, в том то и дело. Я отлично понимаю, что, в отличие от генератора, описанная мною схема - это чистая аккумуляция, и она бессмысленна, если электричество отключают хотя бы на сутки. А если вот рашисты “удачно” влупят снова, и энергосеть ляжет на неделю, к примеру? Я со своими инвертором и АКБ буду в заднице. Солнечные батареи, да хотя бы самые дешевые на 2 кВт, даже в самый пасмурный зимний день могут дать, да пусть даже 1 кВт*час за весь день, что уже даст включить котёл пару раз на сутки по 30 мин и не умереть от холода.
  4. 20 часов - это вы очень оптимистично прикинули . Я рассчитываю максимум на 8 часов рабочий день, когда работает ПК, или на ночь, когда ПК и свет выключен, и надо поддерживать лишь газовый котёл и холодильник.
  5. АКБ на 700 А*H — это жирновато. Я понимаю, что вы хотите донести - мол, сэкономь на мощном, дорогом и ненужном инверторе, урежь осетра потребления, и лучше вложись в батарею АКБ на 700 А*H. Но эта система уже дороже за “классический” дешевый бензогенератор на 2-3 кВт. И если она даже не может мне обеспечить холодильник (еда) и комп (работа), то нафиг она мне вообще? Если уж вкладываться в решение, которое в 2-3 раза дороже бензогенератора, то оно должно обеспечивать базовые потребности. Понятно, при работе от аккумов никто электродуховку, фен или бойлер включать не собирается .
Ещё раз спасибо за ваш комментарий! Буду рад продолжению дискуссии!
Ноутбук 15': без навантаження 40, браузер із 20 вкладками жере вже 80
ПК(не потужний з одним монітором 19'): без навантаження 170, браузер із 20 вкладками 190, з вимкненим монітором 150.
роутер + оптоволокно: 20

Я маю СЕС із мережевим(працює тільки коли є мережа) інвертором, тож автономний інвертор - це вже вторичне, а не первичне, як в Вашому випадку :)

До речі, багато плутанини, особливо коли в Китаї обирають інвертор. Цей інвертор, про який йде мова, є АВТОНОМНИМ(OFF-GRID) інвертором. Він не може качати електрику в мережу. А гібридним він названий тому, що поєднує джерела енергії: сонячну, акумуляторну, мережеву, та бензогенераторну.
Гібриди(ON/OFF-GRID) ссправжні, які можуть в мережу качати коштують вдвічі дорожче. Мережевий - ON-GRID. Та в Китаї такі описи неідеальні...

Але, чесно кажучи, я не впевнений на 100%, бо не працював з ними та треба уточнити, щоб не дезінформувати читачів!

3. Сплатити більше ніж 22к за акуми кусається ціна. Тому 24В 100А*год це рекомендований мінімум в ващому випадку без сонячних панелей для нормальної роботи інвертора. Вони йдуть окремиим банками по 3.2 В та 120 А*год кожна. А потім складаються в батарею, яку треба.
4 штуки послідовно дають аналог акума 12 В, 8 штук - 24 В.
За необхідності можна переформатувати під іншу напругу як конструктор.
Більше того, всі акуми, навіть сірчані, так чи інакше, складаються з окремих банок, поєднаних послідовно ))

Розрахувати кількість енергії, якою можете користуваится(безболісно для акума) із акума можна наступним чином:

W = V * I * k
V - 24 В
I - 100 А*год
k - 0.6 для літіевого акума
W - Ват*годин

1440 Ват*годин
тобто це на 7 години роботи холодильника(200 Вт/год)
або 4 години роботи ПК з інтернетом, якщо ПК споживає 300 Вт.
або 4-5 годин роботи разом котла та холодильника.
Ага, не так вже і багато :) Я погоджуся з тим, що краще акумів побільше або бензогенератор.

Бажано завжди тримати заряд літієвого акума в діапазоні 25-90%.
Більш детальні пояснення можете знайти в моїх повідомленняї("публікації" зі сторінки мого ніку) або в інеті. До речі, в моїх повідомленнях є розгляд альтернативноє схеми
акуми сірчані + автомобільний інвертор + зарядне + бензогенератор
 
Останнє редагування:
Без притензій на об'єктивність. Маю у власності мережеву дСЕС (зелений тариф), однак з початком відключень також замислився про гібрид. Хоча для початку купив бензогенератор...
Тепер по суті, або що я нарив...
1. Акумулятори. 0.1С, 0.2С де С це ємність акумулятора, це токи довготривалого розряду, при якому акумулятор буде працювати заявлену кількість циклів... такі ж самі показники потрібно враховувати при зарядці акума.... я коли покопався в цій інформації то зрозумів що енергія з бензогенератора не така вже і дорога... В АКУМІ МАЄ БУТИ ЕНЕРГІЇ В 5 РАЗ БІЛЬШЕ НІЖ СПОЖИВАЄТЬСЯ ЗА ГОДИНУ. Врахуйте час заряджання акумулятора... тут літійфосфатні без конкуренції..
2. Інвертор... гібрид, автономний та інші... потужність....24в. 12в. 48в... гібрид, в моєму розумінні, це той хто працює від мережі та на мережу(З Т). Хоча в описах не все так однозначно... виходячи з цього потрібно знати чи не буде видавати інвертор в мережу коли там енергії немає (і як це налаштувати)... потужність... розібрався в різниці між кWa i kwt. КВт завжди менше... чим більша потужність тим більший вольтаж по постійному струмі пропонується. Для себе порозумів що 12 вольт то до 1 кВт 24вольт до 3кВт 48 більше 3... хоча чим більший вольтаж акумів тим краще.
3. Налаштування інвертора... там мають бути куча налаштувань по роботі з акумами. З мережею. З генератором( коли довго немає електрики напевно буде зручно заряжати акуми генератором). Тут до мене дійшло що інструкцію краще читати до купівлі.
4. Ціна... тут на різний смак, але, напевне, найдешевше це купувати дорого. Кожен прибамбас це плюс до ціни... і однакові по потужності і рекламними можливостями моделі в одного продавця коштують по різному не просто так.
5. Панелі. Тут легко. В мене вони є, тому вибір по максимальній напрузі. А так, думав би що 2 мррт краще.
... замовив на алі інвертор Must PH1800 Pro 3kwt 24v та акум jsdsolar 24v 100a., сподіваюсь до кінця війни отримати, хоча краще після.
ПС. Спочатку думка була про стартерні акуми бу з фур, але поміркувавши вирішив що літійфосфатні краще. Придивлювався до збірок, але...
Вольт*Ампер(ВА) і Ват .
добуток напруги на струм для постійного струму та змінного(з урахуванням cosf).
Так, це важливо, коли багато споживачів із реактивним опором, але, в нашому випадку грубо кажучи, для спрощення однакові або можна брати 0.8 коефіцієнт.
Більший вольтаж робиться, щоб не виникало гігантських струмів на стороні акумів.

3.
Налаштування робиться один раз та потрібно просто обрати тип акумів в кілька кліків. Якщо Ви розібралися зі складними питаннями, про які пишете, то точно зможете налаштувати інвертор!

4.
Обирати слід виходячи із конкретно Ваших потреб/можливостей.

5.
класно, що вже рухаєте це питання! Було б добре, якщо поділитеся досвідом, коли протестуєте.
 
@Weasel Дякую за ваші відповіді, із нетерпінням чекаю на доповнення, а поки що пару моментів:
  1. Ви написали про потужність інвертора, і це мене дуже порадувало — адже виходить, що якщо є зовнішнє електропостачання, то інвертор працює в режимі бай-паса, ніяк не обмежуючи споживану потужність, і ця споживана потужність ніяк не залежить від власної потужності інвертора. Це дуже хороша новина, адже виходить, що тепер мені немає сенсу гнатись за потужнішим інвертором. Цей режим байпаса є в інверторів PowMR? Де ви знайшли про цю інформацію? Бо я ніде такого не бачив? Можна посилання?
  2. Просто цікаво, яку модель інвертора PowMR ви вибрали, можна посилання? Ви, вибираючи її, закладали можливість, що колись доставите сонячні панелі і будете продавати електрику у мережу по зеленому тарифу? Бо, як розумію, не кожен гібридний інвертор може “відправляти” електрику в мережу.
  3. Те саме про LiFePo4 АКБ. Ви будете замовляти один, два, чотири? Під яку напругу? Якщо декілька, то як з’єднувати?
  4. По поводу розрахунків потужності - я частково розкрив цей момент у відповіді попередньому коментатору. Якщо коротко, то само собою, що під час відключення електрики я не буду ганяти бойлер, електродуховку та електрочайник. Мій мінімум на день - освітлення, холодильник, котел, десктопний ПК, мікрохвильовка (щоб пару раз розігріти їжу, 900Вт), дрібниці типу зарядки телефона, роутер, витяжка у туалеті. На ніч - лише котел та холодильник. Все.
  5. Про ватметр - можна назву моделі та посилання, дуже цікаво. У мене стабілізатор показує споживану потужність, але це на увесь дім сумарно.
Додав паспорти інверторів в попередньому повідомленні.
Ватметр я замовив(~$10) з аліка та "інтегрував" його в касету подовжувача. Є відео як це зробити. А можна одразу придбати розетку-ватметр. Погугліть по Китаю/Україні. Там повно варіантів.
 

Вкладення

  • IMG_20221230_170325.jpg
    IMG_20221230_170325.jpg
    161,2 Кб · Перегляди: 24
@mib Та в принципе да, я со всем этим согласен, тут нечего возразить, и про переход на ноут, и про то, что надо побольше ёмкость АКБ, а не 2 * 12V * 200A*H, как я думал, и про то, что инвертор постоянно подъедает электричество.
Да, в идеале это должна быть АКБ на 10 кВт*час, и поле солн. батарей на 6 кВт, тогда можно чувствовать себя комфортно. Но финансово это многовато выходит.

По поводу бензогенератора для подзарядки батарей - моя позиция состоит в том, что если мне таки надо бензогенератор, то всё остальное уже не надо. Условный бензогенератор на 3кВт за условные $1k будет раза в полтора-два дешевле, проще, и за разницу в цене можно докупить бензина в канистры, а его 3 кВт хватит для почти всех нужд.

Т.е. у меня дилемма: или вообще без бензогенератора, или только бензогенератор. От варианта с ним меня отталкивают проблемы обслуживания, масла, необходимости раз на пару часов выключать, шум (ночью включённым для холодильника и котла не оставишь), ну и проблема 110V на обоих полюсах. Ну и то, что он постоянно "ест деньги за бензин", а вариант с АКБ - нет.
Ось ми плавно і підійшли до питання, чи варто купувати інвертор ))В похмуру погоду взимку 30 кВт панелей генерують менше 10 кВт*год за добу! В нас традиційно листопад та грудень ~80% похмурих днів...
А в сонячну погоду, навіть взимку 2кВт панелей дадуть 6-12кВт*год за добу.
Розгляньте варіант акум(AGM) + автомобільний інвертор + зарядне + бензогенератор. Ця схема добре перекриває випадки нетривалого(доба-дві) відключення. Ми по такій схемі прожили місяць без електропотачання. Бензогенератор 2.5 кВт з навантаженням 600 Вт споживає приблизно літр/годину.
 
@mib Та в принципе да, я со всем этим согласен, тут нечего возразить, и про переход на ноут, и про то, что надо побольше ёмкость АКБ, а не 2 * 12V * 200A*H, как я думал, и про то, что инвертор постоянно подъедает электричество.
Да, в идеале это должна быть АКБ на 10 кВт*час, и поле солн. батарей на 6 кВт, тогда можно чувствовать себя комфортно. Но финансово это многовато выходит.

По поводу бензогенератора для подзарядки батарей - моя позиция состоит в том, что если мне таки надо бензогенератор, то всё остальное уже не надо. Условный бензогенератор на 3кВт за условные $1k будет раза в полтора-два дешевле, проще, и за разницу в цене можно докупить бензина в канистры, а его 3 кВт хватит для почти всех нужд.

Т.е. у меня дилемма: или вообще без бензогенератора, или только бензогенератор. От варианта с ним меня отталкивают проблемы обслуживания, масла, необходимости раз на пару часов выключать, шум (ночью включённым для холодильника и котла не оставишь), ну и проблема 110V на обоих полюсах. Ну и то, что он постоянно "ест деньги за бензин", а вариант с АКБ - нет.
Олива заливається рідко. Обслуговування можна раз зробити і надовго вистачить, якщо правильно користуватися. Ну а поломка/профілактика - в сервіс або сусідній гараж ))
А звідки взялася теза про вимкнення через пару годин? Наші молотять і по 4-5 годин і не бачу проблем.
Якщо сильно турбує +-110, то заземліть один із виводів. Якщо немає путнього заземлення, то забийте метал на пару метрів. Я, чесно кажучи не довіряю такому методу, але психологічно точно заспокоїть )) Насправді не рекомендую робити таке заземлення, але повно відео, де така дійсно схема дозволяє запустити обладнання в екстренниї випадках, що потребує обов'язкового заземлення. А в чому проблема використовувати генератор +-110?
Згоден, дороговато. Але кількість кіловатів обмежено тільки запасом бензина.
20к інвертор + 22к акуми(1.5 кВт*год) + 1к дріб'язки = 43к грн
16к генератор(1.5кВт) + 5к обслуговування + 2к олива + 400 літрів бензина(по 50 грн)
400 л бензина = 400 годин роботи генератора

Або варіант гібридної збірки: резервна батарея + іноді вмикати генератор
16к генератор(1.5кВт) + 2к обслуговування + 3к автомобільний інвертор(1.5кВт номінал) + 3к зарядне + 20к акум(AGM 2кВт*год)
 
@mib
Ого, очень интересно, впервые слышу про зарядку АКБ от блока питания светодиодных лент...

1. А какие у вас АКБ, чисто свинцово-кислотные? Насколько сильно вы их высаживали? Как они подключены? Если последовательно - ставили ли балансир зарядки? BMS-чип? Если их заряжали от БП LED-strip, то как контролировали вольтаж и ампераж зарядки, чтобы не поубивать батареи?

2. Мне кажется, с нашим вздутием цен за $1k денег инверторный бензогенератор на хотя бы 2 кВт, что выдаёт правильные 220V, чтобы работал котёл и UPS, уже не купить...

3. А сколько вообще ресурс типичного бензогенератора? Как-то вы, ИМХО, слишком пессимистично его оцениваете... тут идёшь по улице — в каждом дворе, за каждым магазином, постоянно... дырчит и дырчит. Такое впечатление, что сутками работает.

4. Вы считали смету всего вашего "колхоза"? Ну, т.е., если бы не было солнечных батарей, аккумуляторов на 500 А*час, зарядок, инверторов, MPPT-контроллеров, это сколько бы удалось на сэкономленные средства купить литров/тонн бензина?

5. Расскажите про ваш опыт солнечных батарей в ноябре и декабре. Неужели с них за весь день не наберётся хотя бы 1 кВт*час? Вы пишете про снег - его можно почистить?

6. Раз у вас уже есть панели, вы планируете потом делать зелёный тариф? Или это сугубо для себя?

Меня ещё вот что отталкивает от покупки бензинки. Она дёшево, классно, быстро, просто, но она только на время войны и блэк-аутов. Как война закончится, это будет мёртвое убитое по ресурсу железо, которое ни мне, ни кому-то ещё никогда больше не пригодится. Вариант инвертор-АКБ-солн.панели же, кроме того, что не "пьёт бензин и маш.масло", после войны тоже будут в нагоді - в варианте min будут экономить счёт на электрику, а в варианте max будут прямо продавать электрику по зелёному тарифу.

Спасибо!
Не ображайте неінверторні бензогенератори :). Вони також можуть живити котли, видаючи чисту синусоїду на тримають 220 В, якщо не зіпсовані :) До речі, інверторні генератори також виробляють +-110 В. Але то моє припущення, я не розбирався ще...
А з приводу непотребу після війни... ну хз, може колись якісь роботи потрібно проводити "в полі", може комусь продати/подарувати.
Бувають дні, що панелі "відпочивають" взагалі. Сніг не є проблемою. Якщо Ви панелі ставите для інвертора зарядити акуми, то можна поставити під кутом 50-60 град. Навіть з кутом 30град сніг зповзає/розтає за кілька годин без сторонньої допомоги.
 
Останнє редагування:
Нашел, почитал, интересно :)

"По логике" - согласен, но вот смотрю на Алике страницу JSD Solar, LiFePo4 24V / 100AH стоит 23 277,01 грн., а 48V / 100AH стоит 53 944,99 грн. Понятно, что это разные модели, там просто аккум, а там с обвязкой, дисплеем и т.д., но 23к * 2 явно меньше 54к. :(
Такс, мені здається, Ви не зрозуміли ціноутворення і кількість енергії в акумах.
24 В 200 А*год. тотожно дорівнює 48 В 100А*год. (4.8кВт): 24*200 = 48*100
беруться колби(цеглинки) по 3.2 по (наприклад, 3000мА*год) В кожна та з'єднуються(приварюються) послідовно стрічкою металічною. щоб отримати стандарт 12 Вольт, то поєднують 4 шт однакових банок. і отримують 12 В 3А*год батарею. Дві по 12 В послідовно це 24 В. 48 В це двічі по 24 В. Тобто 16 колб утворюють 48 Вольтову батарею ємністю 3А*год.
А ті, які Ви обговорюєте також просто спаяні колби, але паралельно. Тоді кожен "ящик" має 3.2 В та сумарну ємність, що є різною, навіть 100(33 цеглинки)... 300 А*год(виходить, що там 100 цеглинок).
Ви купуючи 4 "ящика" поєднуєте їх послідовно в 12 В. Коли замовляєте 8 ящиків, то можете отримати 24 В(якщо послідовно) тієї ж ємності або 12 В(якщо сполучити паралельно) подвійної ємності. Але перемноживши вольти на ампери, отримаєте туж саму кількість запасеної енергії.
Балансир можна докупити вже окремо саме під вашу кількість акумів.
 
Останнє редагування:
Ну для квартирного варіанту, я гадаю, тут найкраще зарядну станцію або збірку(автомобільний інвертор+зарядний пристрій(буває поєднано) та акумів побільше...)

Варіант готового рішення з коробки:
"Заплатив і не заморочуєшься"

Зарядна станція

Невеликої та середньої ємностей коштує приблизно 50000+ грн зараз. Рік тому - не цікавився.
Поєднує в одному компактному пристрої всі компоненти резервного живлення та може заряджатися від мережі/генератора/сонячних панелей*.

*сонячних панелей потрібно в похмуру погоду більше 3-4кВт сумарної максимальної потужності для відчутного ефекту зарядки, а в сонячну може вистачити 1кВт, але як квартирний варіант не розглядаю тут.

Переваги:
Простота використання
Вага вдвічі менша
Літієві аккумулятори(кращі за кислотні - гугл)
Швидка зарядка(1-2 години)
Один пристрій - мобільна валіза
Приваблива естетика

Недоліки:
Вартість більше ніж вдвічі(втричі) вища від вартості збірної
В разі виходу з ладу ремонт/заміна модуля складніше(дорожче)

(!)ВАЖЛИВО:
Для роботи котла сучасного та/або циркуляційного насосу, холодильника необхідною умовою є форма вихідного сигналу. Холодильники, сучасні котли, пралки(майже всі), насоси та інша електротехніка з асинхронними двигунами працюватимуть тільки від змінного струму з формою сигналу "ЧИСТА СИНУСОЇДА"("PURE SINE WAVE" якщо гуглити в Китаї) Модифікована (або апроксимована) синусоїди не впораються. Всі інші прилади "хавають" і модиціковану.


Варіант Власної збірки компонентів:
"заморочився, але отримав кастомізовану конфірурацію системи вдвічі(втричі) дешевше"

Цей варіант передбачає володіння мінімальними знаннями(або консультацію), щоб правильно обрати/сполучити/використовувати компоненти збірки.
Інвертор + Зарядне + Акумулятор(и)

1. Інвертор(перетворювач) (Inverter)

перетворює 12(24, 48) вольт постійного струму(отримуючи з аккумуляторів) на 230 вольт змінного струму і живить споживачів(ноут, котел тощо).
Також важлива умова чистого синусу на виході(див. вище), якщо необхідно живити котел та/або холодильник.
Ціна рік тому 0.6кВт-1кВт потужністю(номінальною) приблизно 3000-5000 грн
зараз це дефіцитний товар і ціна вдвічі(втричі) вища, якщо пощастить знайти в наявності.
пікова потужність(пристрій може витримати короткочасні стрибки(наприклад, під час запуску холодильника)зазвичай вдвічі більша за номінальну(довготривала робота інвертора) потужність. Слід уточнювати також ці параметри при виборі.
Розумно скласти докупи навантаження, яке планується живити одночасно та розглядати інвертор потужністю вдвічі потужнішим від цієї суми.


2. Зарядний пристрій (Battery charger)

Сучасні зарядні пристрої самі керують процедурою зарядки, тож важлиими параметрами при виборі мають бути максимальний струм зарядки(особливо, якщо акумулятори літієві) (або потужність - можна перерахувати в струм, знаючи напругу акумулятора 12В, 24В або 4В) та щоб пристрій міг працювати з даним типом акумуляторів.

Часто можна зустріти пристрій інвертор, який може також і заряджати акумулятор. Це комбінований(може називатися також бесперебійне джерело живлення, або UPS) пункт 1 та пункт 2 в одному пристрої. Вартість виходить в півтора-два рази менша за сумарну інвертора та зарядного окремо.
Але здвоєний пристрій може бути не таким швидким в плані зарядки. Бажано уточнити максимальний струм та чи може він "розумно"(в кілька епапів) заряджати АКБ. Але такий варіант зазвичай поступається двом окремим компонентам. Якщо у інвертора є мережевий шнур, то він вміє заряджати акумулятор і коли з'явиться доступ до мережевого живлення або електрогенератора, то він автоматично підзаряджає акумулятор, не припиняючи живити споживачів на своєму виході.

Щоб зрозуміти якої потужності зарядний пристрій необхідно, то треба виходити з розрахунку максимального струму (20% для сірчаних: заливних AGM, GEL та 50% для літієвих) від ємності(в Ампергодинах) акумуяторної батареї.
Наприклад, якщо акумулятор(сірчаний) на 12В з ємністю 50А.год, то заряджати його в ідеалі струмом 10-20% ємності, тобто 5-10А за годину, тобто 5-10 годин триватиме зарядка сірчанго акумулятору без шкоди його здоров'ю. Можна і швидше, але це перевантаження буде потрошку зменшувати ресурс тривалості життя акумулятора. Менший струм процесу зарядки не шкодить, тільки збільшує час зарядки.
Якщо акумулятор літієвий, то струм зарядки може буди на рівні до 50% ємності акумулятора, тобто для акумулятора ємністю 200А.год можна заряджати струмом до 100А.
Буває, в характеристиках зарядного пристрою вказано Вати або Вольт-Ампери замість струму. Ват(або В*А) - це, грубо кажучи, добуток напруги акумулятора та максимального струму, що може давати зарядний пристрій, тобто Вольта помноженого на Ампер.

Вартість приблизно 2000-6000грн зараз. З Китаю вдвічі дешевше.

3. Акумуляторна батарея (Battery)

Може бути багато варіантів, але найпоширеніші зараз це
сірчані(AVG, GEL) напруга 6В, 12В, 24В, 48В.
LiFePO4, літій-іонні(зазвичай малі, - для гаджетів) напруга 3.2В, 3.7В.
Акумулятори(однакові за типом і бажано взагалі ідентичні) можна поєднувати в різні комбінації для отримання необхідної напруги або просто сумарної ємності. До прикладу, 12В + 12 В послідовно дають 24 новий акумулятор 24В. Це в разі, коли інвертор придбали на 24 В або є в наявності кілька акумів по 6 вольт, то можна зробити 12В акум.
Або два(або більше) акуми по 12В сполучили послідовно для отримання сумарної(більшої) ємності.

Щоб дізнатися кількість енергії, що може тримати акумулятор, потрібно ємність помножити на напругу.
AVG аккум 12В ємністю 100 Ампер.годин "може запасти" максимум 12 х 100 = 1200ВА Вольт.Ампер, тобто 1200 Ват (1.2кВт.годин) енергії.
LiFePO4 аккум 3.2В ємністю 250 А.год(або 250000 мА.год) "може запасти" максимум 3.2 х 250 = 800ВА Вольт.Ампер, тобто 800 Ват(0.8кВт.годин) енергії.

Здається, тоді на цих акумуляторах можна живити 100 Ватне навантаження(ноутбук+роутер або тільки опалювальний котел) відповідно
1200/100 = 12 годин
800/100 = 8 годин

Але в дійсності, потрібно враховувати ККД інвертора(0.9), ступінь зношеності АКБ, реактивність навантаження(тип споживачів), температуру і багато інших факторів.
І головне(!): "висмоктувати" запас енергії від максимальної з акумів бажано не весь, а лишати не менше 30% в сірчаних та не менше 20% в літієвих. Бо глибокий розряд шкодить здоров'ю акумуляторів. Щоб значно продовжити ресурс літієвих акумів, важливо тримати заряд в діапазоні 30-90 % від максимального.

Тому грубо розраховувати можна так:
максимальний запас енергії множити на коефіцієнт
З практики це 0.5 для сірчаних та 0.6 для літієвих. Також слід додатково враховувати, що з кожним роком акум може втрачати ~5% максимальної ємності.
AGM акуми розраховані на 600 циклів, і після того максимальна ємність просяде на 20%. Літієві втратять 20% після 3000 циклів.
Літієві "не запам'ятовують" кількість ціклів, тому їх можна(і бажано) заряджати на будь-якому рівні поточного рівня зарядки, що є суттєвою перевагою. І не допускати падіння рівня заряду нижче 20%(а краще 30%).

На практиці
AVG акум 12В ємністю 100 Ампер.годин "може надавати"
0.5 х 1200 = 600 ВА (600 Вт), тобто 100 Ватне навентаження зможе живитися 6 годин.

літієвий акум 3.2В ємністю 250 А.год "може надавати"
0.6 х 800 = 480 ВА (480 Вт), тобто майже 5 годин.


100А.год 12В AGM має масу 20кг і габарити приблизно 40см х 20см х 20см.
літієві вдвічі легші та менші при однаковій кількості утримуваної енергії.
строк служби приблизно однаковий - 10 років. Якщо правильно використовувати, то і 15 років.


Переваги збірної системи:
кастомізована під потреби конкретного користувача: ємність акумів, потужність інвертора.
гнучка система: кожен модуль легко замінити/апгрейднути. Змінити під нову потребу ємність акумів. Дешевше ремонт. Може стати донором тимчасово.
Вартість втричі менша

Недоліки:
морока з підбіркою кожного компоненту
втричі більша маса
мобільність значно менша
естетика гірша



Сумарна вартість збірки з середньою модифікацією:
---------------------------------------------------
інвертор номіналольною потужністю 1кВт(живити холодильник+котел+ноут+роутер+смартфон) + зарядне = ~9000-14000 грн
Акуми 12В на 165 А.год (робоча 1 кВт.год, що живить 10 годин ноут або 6 годин котел) 15000 грн
---------------------------------------------------

буде приблизно 24000-29000 грн

Можна і дешевше, але треба ужиматися по споживанню.

Конкретний приклад:
Ми використовуємо наполовину зношений акум AGM 12В 33А.год та інвертор 300Вт. Вистачає на 2-2.5 години для телевізора 40 Вт або насоса 40 Вт та зарядки гаджетів. Зарядне через зовнішній бензогенератор за годину-півтори "повертає" запас, починаючи зі струму 8 ампер на початку і на фініші струм зарядки падає до 2 А. Режим не дуже щадний, тож важкі часи настали і для нього :)


Замовити всі згадувані пристрої з Китаю можна вдвічі(тричі) дешевше(окрім акумуляторів - сірчані майже такої ж ціни, літієві в півтора рази дешевші ніж в Україні), але отримати все це можна через 2-5 тижнів.
 
Останнє редагування:
Поки швендяла по алі придивалася к такій іграшці. Може покритикуєте?
Моє споживання виходить десь близько 1 - 1.2 кВт на добу - це ноутбук з двома відеокартами (ех, якби ж то знати 2 роки тому..), циркулярний насос котла, компи членів родини. За холодильник сильно не переймаюся - зараз холодно, це не те що +30 влітку.
Але в перспективі розглядаю додання старлінку до цього зоопарку
Дуже імпонує що воно мобільне, зараз це особливо важливо. У разі чого - кинув його в машину і зробив ноги у інше місто.
Виглядає непогано, дійсно. Треба розглядати більш прискіпливо. Запросіть в китайців документацію.
Але вже деякі моменти мене бентежать:
1. все в одній коробці може перегріватися, бо не видно радіаторів назовні. Видно вентилятори, але якщо вони гудітимуть увесь час, то це не дуже приємно.
2. Мобільність: кинув в машину - буде комфортно, якщо Ви чемпіонка з пауверліфтингу або маєте двох рабів. Вага 58 кг не так вже і мала ))
3. я прихильник гнучкості, та доступу. Не хочу схиляти, бо Вам вирішувати.
48*100*0.6 = майже 3 кВт досить багато.
Варіант дійсно достойний.
Може тоді краще варіант дві зарядні станції побільше і поменше(щоб таскати)?
 
Останнє редагування:
Жаль там отзывов нет, но если все как на картинках и в характеристиках, то для дома для семьи более чем, по сути тот же экофлоу только дешевле и вдвое мощней
А как оно на самом деле никто не знает

Ну и есть вероятность что таможня добавит налогов

Тут на форуме в разделе продажи продается нечто похожее только ценник 6500$ :)
Добре, що нагадали про мито. Дуже висока ймовірність, що накладуть 20-30% від вартості девайсу(без доставки)...
По суті так, екофлоу, але на 5 кВт ємності за ті ж кошти :)
 
Назад
Угорі