Ок
Про які милиці(це "костилі") йде мова?
Інвертор чудово "бачить" вольти і ампери, і прекрасно рахує ємність і не тільки ємність а й кВт години "в" та "з" батареї, що в такому випадку впливає на ефективність? Як так ... ефективність залежить від % батареї?
Зі зв'язком я згоден, бажано... але не необхідно!
В мене теж бмс без з'єднання, але ви не праві.
Заряд батареї це не "дали напругу та струм і оп оп", це процес на декілька фаз, і от, ці фази для літію та свинцю є різними.
Більш того, фази на літій теж різні залежно від комірок та збірки, тому інвертор має лише фази для свинцю та вимагає інформацію по фазам зарядки від БМС.
Безпечно підключити літій як свинець (тобто без зв'язку БМС-інвертор) можна, але там вагон та мала тачка нюансів, і навіть якщо усі їх знати - все одно корисна ємність літію впаде на 10-20%.
Якщо ж "забити" то ставте акуми в протипожежний бокс, бо є великий шанс що воно буде горіти.
В мене вже 3 рівня захисту акуму, але все одно планую з'єднувати бмс та інвертори, це зменшить ризик що захисти будуть потрібні та збільшить ККД акумів.
І та, якщо у вас зараз все добре - це не значить що все добре, треба дивитися чи бмс не вибиває на заряд/розряд, якщо вибиває - проблема, інвертор не має того допускати (якщо є з'єднання з бмс то він того гарантовано не допустить), вимклення на БМС це не є штатна робота, це аварійний захист, і там обмежена кількість разів що воно спрацює.
Якщо воно розриває під струмом в 50+а то взагалі бмс може загорітися (хоча має вийти з ладу по нормативам).
Ну і, літій акум не можна заряджати високими струмами вище 80%, грубо до 80% зарядка 1С можлива, рекомендована 0.5С, але от вище воно стрімко падає, плюс вольтаж не можна давати вище потрібного. Свинець ж навпаки, щоб дотягнути до 100% можуть добивати великим амперажем та напругою у вигляді пульсів. Літію пульси не страшні, але от великий струм та напруга можуть призвезти до пожежі.
Оті налаштування вольтажу що є в інверторі не є повними.
В мене спокій забезпечується великою ємністю акуму та солідно зниженою напругою, навіть в пульсах обидва параметри в межах безпечних для мого літію, але в мене реально великий акум - 14s12p з 78аг комірок (хоч SOH солідно ріже реальну ємність в силу бу комірок).
UPD:
з'єднання БМС до інвертора також має нюанси - там різні протоколи є, в ідеалі мати інвертор та акум одної фірми, тоді вони гарантовано мають найбільш підходящий протокол. Але по факту китайці часто не заморочуються та використовують алгоритм pylontech (в деє це режим літію 0 та 13, там різні версії того протоколу), грубо цей алгоритм передає від бмс до інвертору максимальний вольтаж та ампераж, ну й інвертор просто дає максимум з того що вказано в ньому та що прийшло з бмс.
Ну і ще нюансів по збірці акумів, щоб розуміли в що влазите з бажанням подешевше.
Технічно бмс знає вольтаж комірок та опір балансувальних дротів, але ємності не знає, якщо ємність різна у послідовних комірок - бмс це побачить по розбалансу (питання чи зможе збалансувати, якщо різниця помітна - не зможе), але якщо ємність різна у паралельних комірок - бмс того не побачить, тоді як по дротам з'єднання тих паралельних комірок буде йти струм самобалансу, чим більші такі струми - тим більша зміна до амперажу який має видавати бмс інвертору має бути - ампераж на комірку яка має меншу ємність буде більше ніж середнє, і цей перекос може спалити, перебравши дозволений максимум.
Тому усі рекомендують мати тупо однакові комірки для збірки і не хочуть братись за збірку із різних комірок, тим паче бу.
В мене ті струми самобалансу циклами нагріву/охолодження послабили контакт та добре так поплавили ізоляцію.
PS. 2 5к деє реально можуть взяти 14квт з панелей, нині вперше таке вийшло побачити, акум майже порожній був після темного дня вчора а нині прояснення гарні та електроавто на зарядці, 6квт в акуми 8квт споживання, кайф